Subiecte accesibile la ultima probă a Evaluării Naţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevi, după examen, la Şcoala numărul 30 din Capitală
Elevi, după examen, la Şcoala numărul 30 din Capitală

Ieri, absolvenţii de clasa a VIII-a au dat ultima probă a Evaluării Naţionale. Înainte de începerea examenului la matematică, pe copii îi preocupa mai mult ce-au făcut cu cu două zile în urmă la română: „Ce ai pus? Subiectiva? Şi eu la fel!".

 După ce au intrat în sală, înainte de venirea subiectelor, unii dintre ei au simţit nevoia să mai vorbească o dată, la telefon, cu părinţii rămaşi afară. „Hai, închide telefonul. Baftă! Te linişteşti şi scrii", şi-a încurajat un părinte copilul, de la poarta Şcolii numărul 30, din sectorul 2 al Capitalei, la ora 8.30.

„Nu a fost greu, dar nu prea am făcut"

Elevii şi profesorii, deopotrivă, şi-au depozitat genţi, cărţi şi telefoane mobile pe pervazul sălilor de examen. Toate electronicele au fost, în prealabil, închise.

Primii elevi au ieşit din examen după o oră. „Nu a fost greu, dar nu prea am făcut, nu avea rost să mai stau", a spus Vlad. „Eu plec în vacanţă, nu vin vineri la afişarea rezultatelor", a spus un alt elev. Dialogul s-a concentrat apoi pe viitor.

„Tu unde ai vrea să intri?", întreabă un puşti. „ Unde o vrea Dumnezeu!", vine şi răspunsul. Cei mai mulţi elevi au spus că subiectul al III-lea a fost cel mai greu şi că speră să ia nota cinci, maximum şase. Profesorii sunt de acord că subiectul al treilea (în special punctul C de la primul exerciţiu) a făcut diferenţa între elevii buni şi cei mai puţin pregătiţi, însă, în rest, exerciţiile au fost accesibile, chiar banale. „Un elev conştiincios, care a venit la şcoală şi a învăţat în fiecare zi, putea lua lejer punctaj maxim la primele două subiecte, fără vreun efort deosebit sau pregătire suplimentară", spune profesoara de matematică Elena Cucu. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite