Telescopul Hubble a descoperit o „sabie laser“ demnă de Star Wars

Dacă mai crezi în minuni, asta este direct desprinsă din Star Wars.

Pe Pământ avem deja o isterie în derulare cu filmul Star Wars: The Force Awakens. Totuşi, avem ceva special şi în spaţiu, după cum ne arată o poză furnizată de telescopul Hubble.

"Acest sistem protostelar arată ca un lightsaber dublu, iar descoperirea lui vine la timp, cu toată nebunia Star Wars de la ora actuală", a declarat doctorul Jennifer Wiseman de la NASA. Amuzant e că aşa-zisa sabie este situată chiar foarte, foarte departe în galaxia noastră, la aproximativ 1.350 de ani-lumină, dar cumva cei din spatele Star Wars ar putea profita de coincidenţă.

Experţii NASA au explicat că „piesele” sabiei cosmice reprezintă două jeturi de material foarte fierbinte, rezultat din procesul de creare a unei stele noi. Jeturile sunt situate de-a lungul axei de rotaţie a stelei. De-a lungul fiecăruia dintre jeturi, există noduri de gaze nebuloase, denumite ştiinţific obiecte Herbig-Haro. Formaţiunea este plasată în complexul de nor molecular Orion B, unde se nasc multe stele noi.

„Industria SF a fost o sursă de inspiraţie pentru generaţii întregi de oameni de ştiinţă şi ingineri, iar seria de filme Star Wars nu face excepţie. Nu există nimic mai puternic pentru puterea motivaţională a ştiinţei reale decât descoperirile care vin de la telescopul Hubble, până în prezent fiind singurul care dezvăluie misterele Universului”, a afirmat şi John Grünsfeld, unul dintre administratorii NASA pentru misiunile spaţiale.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>