Termenul „hashtag“ introdus de Twitter a fost desemnat cuvântul anului 2012

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Coperta ultimului număr Newsweek a ilustrat un hashtag. FOTO Adevărul
Coperta ultimului număr Newsweek a ilustrat un hashtag. FOTO Adevărul

Unul dintre elementele de bază de pe Twitter este hashtag-ul, modul reţelei sociale de a ordona sub un cuvânt anume mesajele publicate de oameni. Premiul acestuia pentru 2012 este desemnarea drept cuvântul anului.

Hashtag“ a fost ales cuvântul lui 2012 în urma votului organizat de Societatea Americană a Limbii (ADS). Ceilalţi „contracandidaţi“ au fost „YOLO“, „Gangnam style“ şi „fiscal cliff“, notează The Verge. Preşedintele ADS pentru cuvintele noi ale limbii Ben Zimmer a caracterizat cuvântul hashtag drept un fenomen omniprezent în discuţiile online în 2012. 

Popularitatea acestui cuvânt a crescut atât de mult, încât şi publicaţia Newsweek a ajuns să-l folosească şi nu pe Twitter. Ultima copertă a revistei, care încheie şi cei aproape 70 de ani de existenţă în print, a ilustrat un hashtag: #LastPrintIssue. Astfel, de la 1 ianuarie 2013, publicaţia a rămas doar în online şi pe dispozitivele mobile. În aceeaşi notă, Zimmer a spus că hashtag poate fi auzit chiar şi în discuţiile orale, când introduce un supracomentariu peste ceea ce s-a spus.

Titlul de „cuvântul anului“ este interpretat în sensul mai larg de „element de vocabular“, astfel că pot fi ani în care sunt desemnate şi fraze. Un astfel de demers este necesar pentru a arăta că limba se schimbă şi este normal ca noi expresii, noi cuvinte să fie acceptate. Într-un vot paralel, dar cu alt scop, Societatea Americană a Numelor a votat „Sandy“ drept numele anului 2012.

Necesitatea sistemului bazat pe hashtag a apărut din faptul că Twitter este o reţea socială mai rapidă, spre deosebire de Facebook care pune accent pe distribuirea a cât mai multor lucruri. Pe Twitter informaţia trebuie să circule în flux continuu, dar să fie concisă, iar găsirea ei şi integrarea într-o temă mai largă trebuie să fie procese fluide. Aici, a intervenit hashtag-ul sau # în forma sa grafică. Şi Instagram a preluat aceast mod de generare a subiectelor.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite