O aplicaţie care trimite mesajul „Yo“ e finanţată cu un milion de dolari şi asta poate fi cea mai mare problemă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aplicaţia Yo şi atât. Nu, serios, atât. Yo! FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Aplicaţia Yo şi atât. Nu, serios, atât. Yo! FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Aplicaţii sunt sute de mii în lume, dar una s-a remarcat de curând atât prin simplitate, cât şi prin interesul pe care l-a stârnit. Se numeşte „Yo“ şi nu face decât să le trimită prietenilor tăi un mesaj: Yo. Mesajul e însoţit de un sunet. Şi cu asta, gata. Şi aplicaţia a primit finanţare de peste un milion de dolari.

La finalul anilor '90 a existat „bula .com“, când mii de oameni au pierdut bani din cauza încrederii prea mari în lumea .com. Acum, scenariul e pe cale să se repete cu aplicaţiile mobile. Cel mai nou „semn prevestitor“ e aplicaţia Yo. A fost creată în 8 ore, a ajuns rapid la câteva zeci de mii de utilizatori, care au trimis până acum 4 milioane de Yo-uri, iar compania care a produs-o a primit finanţare de un milion de dolari, scrie Business Insider. Şi ce-i rău?

Nu e neapărat nimic rău, dar mai întâi să explic ce face aplicaţia. Trimite Yo-uri, adică atât, un mesaj însoţit de un sunet, iar mesajul este Yo. Aşa îţi saluţi prietenii şi ştii că sunt prieteni cu tine, pentru că ţi-au spus ce nume au în aplicaţie. Şi oamenii cu bani au fost atât de încrezători în această idee, încât au ajuns la finanţarea de un milion de dolari. E un Yo destul de scump. Aplicaţia a fost lansată în aprilie, dar abia acum a început să crească în Play Store şi App Store.

Yo e atât de simplă, tocmai pentru că n-a fost investit prea mult timp în ea. Dar oamenii au vrut s-o încerce, a urcat rapid în popularitate şi acum e un nume în domeniu. Cum a fost Flappy Bird, un joc simplu, cu o pasăre care trebuie să treacă printre nişte tuburi. Prietenii pot fi invitaţi în Yo prin Facebook, Twitter sau alte aplicaţii, dar nu le poţi sincroniza ca să aduci contacte. În fapt, nu ai decât contactele din ea.

image

În Yo mai există şi utilizatorul WORLDCUP care îţi trimite un Yo de fiecare dată când la Cupa Mondială din Brazilia se înscrie un gol. Dezvoltatorii promit că vor mai aduce funcţionalităţi, dar ce ar mai putea aduce? Ei bine, Yo arată situaţia prea optimistă în care se regăseşte tehnologia. Sute de angel investors vor să producă bani din astfel de produse şi sunt dispuşi să investească foarte mulţi bani. Aşa a crescut şi s-a spart „bula .com“. E foarte probabil ca „bula aplicaţiilor“ să fie în derulare.

„Oamenii cred că este doar o aplicaţie care transmite Yo, dar nu este chiar aşa. Preferăm să o numim „mesaj bazat pe context“. Ceea ce se spune este înţeles datorită contextului“, a declarat Or Arbel, creatorul aplicaţiei. Ce vrea Arbel să spună e că Yo e doar atât, aplicaţia care spune doar Yo, iar dacă vrei să vezi ceva mai mult dincolo de asta, eşti liber s-o faci. Yo, dincolo de discursul său, n-are nicio valoare, nici pentru utilizatori, nici pentru investitori. Pentru el are, l-a făcut popular.

Yo este în Play Store pentru Android şi în App Store pentru iOS.

image
image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite