Cum ar trebui să arate publicitatea în era smartphone-urilor şi a reţelelor sociale. Sfaturi de la Facebook şi Twitter, la ICEEFest 2014

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marcin Brus, managerul Facebook CEE FOTO Octavian Palade/Adevărul
Marcin Brus, managerul Facebook CEE FOTO Octavian Palade/Adevărul

Modul în care consumăm informaţii s-a schimbat datorită reţelelor sociale şi a telefoanelor inteligente. Acum este timpul să se schimbe şi conceptul de advertising, susţin reprezentanţii Facebook, Twitter şi Sizmek, prezenţi la ICEEFest.

Marcin Brus, directorul Facebook pentru Europa Centrală şi de Est, a spus că peste cinci milioane de români folosesc reţeau socială. El le-a oferit publicitarilor români prezenţi la ICEE câteva sfaturi pentru a-şi fideliza publicul pe această reţea.

El a zis că pe Facebook marketerii trebuie să autentici, utili, distractivi, relevanţi şi atenţi la nevoile utilizatorilor. ”Trebuie să îi înţelegem pe oamenii cu care vorbim. Nu vă adresaţi întregii lumi. Un moment real de conexiune contează. Este important şi să ai un conţinut uşor de priceput. Nu spune toată povestea într-o singură postare”. Brus a vorbit şi despre importanţa smartphone-urilor şi le-a spus participanţilor să se axeze în primul rând pe dispozitivele mobile. ”Nu uitaţi că folosim telefoanele inteligente chiar şi în baie!”.

iceefest2014

Publicitatea ca formă de conţinut

Sfaturi similare a dat şi Josh Grau, Head of Brand Strategy Twitter. “Lumea s-a schimbat mult în ultimii câţiva ani. Mobilitatea înseamnă oxigen. Din punct de vedere al marketingului este esenţial să gândeşti în principal pentru mobil. De multe ori se zice despre smartphone-uri că sunt cel de-al doilea ecran, însă încep să devină ecranul principal”.

Mai mult, advertisingul trebuie să fie o formă de conţinut şi să nu mai întrerupă conţinutul, trebuie să fie integrat.

Grau susţine că platforma la care lucrează este o unealtă puternică pentru publicitari. ”Twitter a devenit esenţial când vine vorba de apropierea publicitarilor de utilizatori. Twitter creează o punte între pulsul planetei utilizatorilor şi lucrurile care îi interesează. Trăim într-o lume a newsfeed-urilor şi Twitter îmbină ştirile de ultimă oră şi lucruri de care sunt oamenii interesaţi”.

”66% din utilizatorii de Twitter caută ceva pe Twitter cel puţin odată pe zi. 62% cred că Twitter este cea mai rapidă sursă de ştiri. Mai este şi partea de conexiune interumană. Sunt 255 de milioane de persoane pe platformă”, a mai spus Grau, la ICEEFest.

E foarte important pentru publicitari să reacţioneze la alte postări de pe platformă, dar şi mai important este ca brandurile să aleagă bine momentele la care reacţionează şi să se gândească la implicaţii.

iceefest2014

Reţelele sociale, mai populare decât pornografia

”Socializarea a bătut pornografia, trecând pe locul întâi în clasamentul celor mai populare activităţi de pe Internet. Chiar trebuie să fim prezenţi în acest mediu. Eu am o problemă când stau pe reţelele sociale. Văd un brand cu o campanie care constă în publicare de fotografii şi de clipuri video de pe Youtube. Aceasta nu este o campanie socială. Publicul nu va interacţiona prea mult cu aşa ceva”, a explicat, la ICEEFest, Tej Rekhi, de la compania specializată în digital advertising Sizmek.

Rekhi a vorbit şi despre metodele prin care publicitarii pot ţinti mai bine diverse grupuri de utilizatori. El este de părere că cookies-urile – informaţiile adunate site-uri de la utilizatori – sunt pe moarte.

”Industria noastră este construită pe baza datelor. Ne permite să ghicim mult mai bine publicul ţintă. Fundaţia digitală este construită pe cookies. Cu ele putem face targetare, atribuire, putem numără unicii. Dar trebuie să luăm în considerare că trei din zece persoane îşi şterg cookie-urile în fiecare lună, iar Safari blochează cookie-urile. 60% din sistemele de operare pentru mobil nu acceptă cookie-uri şi aplicaţiile nu pot comunica una cu cealaltă” 

iceefest2014
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite