Filosofia unui gigant: Samsung vrea să le facă pe toate şi să le facă foarte repede. Cum au ajuns asiaticii de la nişă la mase

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Samsung a ajuns una dintre cele mai puternice companii din lume. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Samsung a ajuns una dintre cele mai puternice companii din lume. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Există câte o companie pentru fiecare tip de om, de la cei bogaţi care vor doar produse premium la cei cu bugete mai mici. Samsung nu se vrea la nicio extremă, vrea să producă de toate pentru toţi. Cum se vede această filosofie din inima companiei care a ajuns să domine piaţa Android?

Shara Tibken scrie pentru CNET un reportaj despre cum este viaţa la Samsung, cum funcţionează acest gigant asiatic şi prin ce s-a remarcat în ultimii ani. Povestea ei despre compania sud-coreeană începe de la momentul în care inginerii Samsung lucrau la Galaxy S3 şi colecţia de sunete pe care s-o încarce pe acesta. În districtul Gangnam din Coreea de Sud sunt cei care se ocupă de sunete, de la cele pentru ceasul Galaxy Gear la cele pentru tablete şi alte dispozitive.

În ciuda faptului că Samsung vrea să fie compania tuturor, încă ţine cont de detalii, Sujin Park, unul dintre seniorii echipei de strategie a Samsung, susţine că acestea sunt esenţiale pentru ca afacerile să meargă bine în continuare. „Personalizarea pe zonă geografică este strategia noastră“, a spus acesta. Aşa a ajuns Samsung să aibă zeci de modele de smartphone-uri şi alte dispozitive mobile la un moment dat pe piaţă. Spre deosebire de Apple, principalul rival pe multe pieţe, dacă vrei un dispozitiv anume, nu trebuie decât să aştepţi puţin şi Samsung foarte probabil îl va livra.

Calea Samsung este: fă de toate şi fă-le repede. Foarte repede, chiar dacă eşti în urma Apple în ceea ce priveşte inovaţia sau în timpul proceselor pentru patente un judecător decide că ai furat idei. Spre exemplu, într-un an în care Apple lansează un singur smartphone de vârf, Samsung are deja câteva modele puternice. Această viteză acompaniată de investiţiile masive în marketing au ridicat Samsung pe podium, au transformat un producător de nişă într-unul pentru mase.

Eşti primul, ai un avantaj

Ultimul gadget pe care lumea îl aştepta de la Apple este ceasul inteligent. Între timp, l-a lansat Samsung, după ce Sony a făcut-o cu un an în urmă. Galaxy Gear nu este perfect, dar este primul. Este primul înaintea Apple. Iar în octombrie 2013, Samsung a lansat şi Galaxy Round, un smartphone cu ecran curbat pe axa verticală. Niciunul dintre aceste dispozitive nu este încă un hit, dar Samsung le are şi a profitat din plin de interesul utilizatorilor.

image

„Ideea este să fim cea mai rapidă companie. Să reacţionăm la ce lansează alţii nu e o soluţie. Trebuie să conducem“, a spus Young-hee Lee, cel care conduce divizia de marketing pe dispozitive mobile. Pentru a fi cea mai rapidă companie, Samsung are de partea sa 62 de mii de ingineri. Anul acesta trage linie deasupra unor venituri de circa 210 de miliarde de dolari (cu 40 mai multe decât Apple).

Cu tot marketingul său şi cu toate produsele sale Samsung încearcă, în fapt, să ajungă unde e Apple: să vorbească lumea despre ceea ce face. Americanii obţin asta fără să se agite prea mult, dar toţi ceilalţi trebuie să investească. Mai mult, Samsung vrea să ştie cum gândesc oamenii care cumpără produsele Apple, motiv pentru care la ultima lansare de iPhone a fost la magazine din New York. Apple e o companie celebră pentru cozile pe care reuşeşte să le genereze în faţa magazinelor de fiecare dată când lansează câte un produs.

Evoluţia ultimilor 6 ani

Samsung produce telefoane de câţiva ani buni, dar până la Galaxy S nu a impresionat. A produs cu Windows Mobile, a produs telefoane simple, a produs cu Symbian, dar abia din 2010 a început să însemne ceva. Schimbarea a venit însă în 2007, când liniile de asamblare au devenit modulare, fiecare muncitor asamblând un telefon, nu având grijă doar de o componentă. Apoi, JK Shin, co-directorul companiei în prezent, a decis că trebuie să se concentreze pe un singur brand: Galaxy S. Astfel, s-a ajuns la cei trei S: screen, speed, software (ecran, viteză şi software).

Mai mult, pe piaţa din SUA, condusă puternic de către operatorii telecom, Samsung a decis să aducă Galaxy S3 pentru toţi şi să nu li-l arate înainte. Iar sud-coreenii au decis că nu vor promovare din partea operatorilor, în schimbul înţelegilor exclusive, ci a preferat să fie în oferta tututor. „Erau foarte conservatori. Schimbarea a fost majoră pentru Samsung“, a spus una dintre persoanele implicate în acest proces. 

Totuşi, la Samsung nu e doar lapte şi miere, ci compania este, mai degrabă, într-o perpetuă criză, o perpetuă teamă de a nu ajunge o companie care se prăbuşeşte. Cu Galaxy Note 3, Samsung s-a grăbit să-l lanseze împreună cu Gear şi a ajuns să nu poată face ceasul compatibil decât cu acest phablet. Cele mai multe critici au fost îndreptate în această direcţie, că este un ceas (aproape) inutil. În final, rămâne filosofia companiei: vrea să le facă pe toate cu scopul final de a avea un ecosistem similar Apple.

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Află mai multe despre Samsung: 

VIDEO Samsung a lansat un nou telefon: dotări de Galaxy Note 3 în corp de S4

VIDEO După Apple şi Google, Microsoft îşi bate joc de o tabletă de la Samsung

Galaxy S4 şi HTC One vândute de Google trec la cea mai nouă versiune de Android

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite