ICEEfest: Giganţii Internetului au venit în România: Google, Facebook, Microsoft sau Yahoo! despre prezenţa în online

ICEEfest: Giganţii Internetului au venit în România: Google, Facebook, Microsoft sau Yahoo! despre prezenţa în online

Printre reclame, Xbox şi aplicaţii, Microsoft a discutat la ICEEfest şi despre parcursul Microsoft.

"Giganţii intenetului pe scenă" a fost numele unuia dintre primele evenimente de deshcidere a conferinţei ICEEfest de la Bucureşti. Noile dispozitive mobile, noua strategie în online şi publicitatea, acestea au fost subiectele abordate pe rând de Facebook, Google, Yahoo!, Orange sau Microsoft.

Ştiri pe aceeaşi temă

Una dintre cele mai importante conferinţe din deschiderea ICEEfest tocmai s-a încheiat. Facebook, Google, Yahoo!, Orange şi Microsoft au vorbit despre ceea ce înseamnă mediul online acum, odată cu explozia tehnologiilor mobile, şi cam ce planuri au pentru viitor. Astfel, publicitatea online combinată cu aplicaţiile, cu căutările online şi introduse, într-un mod neintrusiv, în cât mai multe situaţii, sunt liniile pe care le-au trasat aceşti giganţi din online.

Google are, poate, cel mai bun plan: Google+ să nu fie gândită ca o reţea socială de până acum, ci să fie vizualizată ca un strat social. Prietenii, interesele şi istoricul tău sunt pe Google+, astfel fiindu-ţi livrate şi rezultatele în materie de reclame. Dacă un prieten place ceva, atunci poate vei aprecia şi tu.

Citeşte şi: Google+ ascunde o tehnologie revoluţionară: identifică automat pisici şi bijuterii în poze

În final, dacă despre planurile Facebook, Google, Microsoft (inclusiv Skype) şi Yahoo! se ştiau multe detalii, s-au observat schimbările de-a lungul atâtor aplicaţii pe care le-au livrat, o intrare surprinzătoare pe piaţa aceasta este a Orange. Nu mai rămâne doar la stadiul de furnizor de telefonie, intră ca jucător activ - deşi nu cu aceleaşi pretenţii ca ceilalţi, pe piaţa online.

Are Daily Motion acum, încearcă să-şi vândă pachetele sale de operator prin recomandări sociale, prin adaptare la nevoile sale. Recomand în acest sens paragraful din textul de mai jos în care descriu modul în care printr-o aplicaţie urmăresc ce faci mai mult şi-ţi sugerează un pachet convenabil necesităţilor tale.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook

Câteva vorbe de la Microsoft (şi Skype)

Ads in Apps, modul prin care Microsoft va combina cele două domenii, a fost introdus în 11 ţări deja, urmează în Europa de Est (Rusia). Reclamele vin în special în aplicaţiile proprii Microsoft, în ecosistemul Windows, dar şi în cel Xbox. Reprezentantul Microsoft a mai prezentat şi câteva cifre pentru Windows 8 pentru a sublinia faptul că platforma este în creştere, acum este adoptată de mai mulţi utilizatori,

Skype tinde să devină o platformă socială. Desigur, nu una de dimensiunile Facebook, după cum a menţionat şi reprezentantul Microsoft, dar una în jurul căreia se creează câteva reţele între oameni. Şi iar la reclame, acestea vor fi mai bine integrate şi în aplicaţii, proiect de care Microsoft crede că vor profita atât companiile, că îşi fac cunoscute proiectele într-un mod uşor, dar şi utilizatorii pentru că află fără a fi însă (prea mult) deranjaţi.

Platforma socială Skype care tinde să crească spre acest scop

Microsoft propune ca Xbox One să devină noul televizor, ca ecosistemul Xbox să preia rolul de televiziune. Vezi ce vrei, când vrei, iar reclamele nu te mai întrerupt din vizionare, ci apar mai puţin intrusiv, pe margine sau în zone care nu te vor deranja, dar profitul va exista pentru ambele părţi. Xbox One încă n-a fost lansată pe piaţă, dar se pare că există planuri mari pentru această consolă. Xbox TV pentru viitor, totul online.

La evenimente mai sunt şi probleme. Se pare că în discuţie se poate băga oricine, după cum se observă în videoclipul de mai jos publicat pe Vine. Aşa or fi reclamele, intrusive uneori.

Fiecare om este un povestitor şi divertismentul se schimbă, acestea sunt ideile de bază de la care Microsoft porneşte în noua lume a tehnologiei. Reprezentantul Microsoft a vorbit şi despre ecranul care se schimbă, mai precis dispare. Spre exemplu, proiectul IlumiRoom, ecranul este oriunde. Şi dispozitivele mobile sunt ecrane pe care le luăm peste tot.

Mai mult, întreaga lume trebuie să fie contextualizată, trebuie să existe o legătură între lucruri. După cum susţin şi cei de la Google, oamenii sunt mai predispuşi să împărtăşească ceva, dacă are legătură cu un interes comun cu al altor prieteni.

Despre aplicaţii şi reclame, laitmotivul acestei conferinţe, va vorbi şi directorul care va reprezenta Microsoft. Desigur, ceea ce vrea utilizatorul este dilema la care a încercat să răspundă Microsoft.

Orange aduce câteva date despre Facebook şi Internet

Orange mai propune şi o aplicaţie prin Facebook. Urmăreşte ce anume foloseşti în special şi-ţi propune un abonament cu un anume telefon (a se citi: smartphone) pe gustul tău, l-ai putea aprecia tocmai pentru că foloseşti anumite servicii online.

Orange se interesează şi de căutarea online, urmăreşte aceeaşi căutare socială pe care Google o propune. Asta înseamnă ca oamenii să primească informaţii în funcţie şi de interesele altor prieteni. În prezent, produsul Orange se numeşte Orange Mix. Primeşti astfel recomandări pe care este posibil să le apreciezi.

Orange intră, încet-încet, în distribuţia de conţinut de divertisment sau informativ. Orange Sport este un exemplu şi de cum au combinat informaţiile despre Roger Federer cu statusurile publicate de oameni pe Twitter.

 

Reprezentantul Orange a povestit şi un moment de-ale sale în care a avut nevoie de confirmarea unui zbor cu o companie aeriană si pentru că n-a primit niciun răspuns pe mail sau la telefon, a întrebat pe Facebook. Şi problema i-a fost rezolvată. Astfel, aceste noi medii pot aduce foarte mult în relaţia cu clienţii.

Reprezentantul Orange şi-a început prezentarea discutând despre Daily Motion, o platformă cumpărată de companie de curând, şi despre cifrele pe care Facebook le raportează. Sute de milioane de utilizatori şi cam ce înseamnă acestea. Cum putem folosi Facebook sau Twitter, pentru a ne promova serviciile către clienţi? a fost una dintre întrebările cu care a început Orange, încercând să arate potenţialul acestor platforme. 

"Întâi, am ajuns la un milion de abonaţi pe Facebook în aprilie 2011. Estimarea este că anul acesta vom ajunge la 13 milioane. Avem şi un milion de followeri pe Twitter. Şi pe Daily Motion avem peste 43 de milioane de vizualizări pe videoclipurile noastre", a explicat reprezentantul Orange. Iar în unele ţări au reuşit să fie un brand mai cunoscut decât altele.

Yahoo! şi creativitatea pe care o propune

Compania şi-a prezentat şi noua aplicaţie de Flickr, iar despre Tumblr a spus că este una dintre cele mai active  reţele sociale. Şi sunt 900 de posturi în fiecare secundă urcate pe Tumblr. O fotografie cu noul Flickr este pe Instagram. (platformă concurentă, într-o anumită măsură).

Yahoo! vorbeşte acum despre noile sale aplicaţii, inclusiv Yahoo! Weather. Noi i-am făcut un review, este tare interesantă, aduce fotografii din Flickr pentru a-ţi îmbunătăţi experienţa de utilizare şi aduce tot felul de informaţii suplimentare, dar nu utile. Şi sunt două milioane de utilizatori români de servicii Yahoo! pe mobil - telefoane şi smartphone-uri.

Cei de la Yahoo! au prezentat ideea celor de la Chevrolet în timpul SuperBowl. Aceştia au venit cu o reclamă isteaţă care s-a cocentrat şi pe al doilea ecran, adică tableta. Astfel, utilizatorii au avut de urmărit un număr de înmatriculare în videoclipurile de pe YouTube, număr primit pe tabletă sau smartphone. Şi dacă al lor apărea, atunci luau maşina. Mai jos este un fragment.

Suntem tot mai conectaţi, iar media în Europa este că peste 60% din utilizatori au un smartphone sau o tabletă, a declarat reprezentantul Yahoo!, continuând prin a afirma că în România procentul e ceva mai mic. Tehnologia pe care producătorii de smartphone-uri sau tablete o investesc în dispozitive poate fi folosită foarte bine de către companiile care vor să aducă ceva nou prin serviciile lor digitale.

Publicitatea păşeşte într-o nouă eră, nu mai este doar pe o foaie de ziar sau pasivă pe un televizor.

"A devenit ceva firesc să folosim gadgeturi peste tot - tablete, smartphone-uri -, iar aşteptările consumatorilor de azi se schimbă şi trebuie să regândim modul în care interacţionăm cu mass-media", şi-a început reprezentantul Yahoo! prezentarea. "Mă voi concentra pe creativitate în era mobilă".

Google şi stratul social

Reclama este sufletul YouTube-ului, ideea pe care Google o aplică mereu. Reprezentantul Google a dat exemplu o reclamă la Coca-Cola - dăruieşte o Cola -, înregistrând un mesaj pentru New York din Bucureşti. Anunţuri care să pară trimise individului, nu maselor.

Google a permis utilizatorilor să sară peste reclame în YouTube pentru că este mai profitabil astfel. Dacă utilizatorul nu apreciază o reclamă, atunci va ignora şi clipul. Iar dacă peste o reclamă se sare des, atunci e ceva în neregulă cu aceea.

Căutăm orice, pe mai multe dispozitive - premisa de la care a pornit Google când şi-a regândit strategia de prezenţă în online şi de a fi acolo unde este utilizatorul. Este vorba de intenţie şi context. Ceea ce vrem şi ceea ce am dori, ceea ce am putea folosi. Astfel, Google încearcă, cum este şi Google Now, să prevadă ceea ce am vrea, a mai explicat reprezentantul companiei.

Totul despre utilizator

Recomandările îmbunătăţesc rata de click-uri per reclamă, motiv pentru care Google propune tot mai des folosirea uneltelor sale de socializare. Astfel, fiecare om are un profil mai potrivit intereselor sale. Google Trends a apărut pe acelaşi principiu de a vedea ce anume caută lumea pe Google, pe Internet.

 

O altă situaţie în care te poţi găsi la o petrecere, continuă analogia, este că descoperi un lucru nou despre cineva. Aici intervine Google+ şi motivul pentru care există acest serviciu. "Dacă am şti ca doi oameni sunt prieteni şi am şti ce interese au, atunci le-am putea livra produse mai bune şi, desigur, reclame mai bune", continuă reprezentantul Google. Astfel a apărut acest strat social, după cum îl numeşte compania. 

"De fiecare când ne gândim la mediul social, ne gândim la comportament. Spre exemplu, mergem la o petrecere, discutăm anumite lucruri cu acei oameni şi aşa credem că se poate desfăşura si pe Internet", a declarat reprezentantul Google. Oamenii trebuie să discute, online, ca şi cum ar fi branduri, trebuie să ia în calcul promovarea şi imaginea lor.

Facebook, Google, Yahoo! şi Skype vor discuta despre prezenţa în online a brandurilor şi cum se poate comunica mai uşor folosind uneltele pe care le pune la dispoziţie Internetul. Reprezentantul Facebook a discutat despre influenţa pe care o poate aduce o pagină pe această reţea socială.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările