GALERIE FOTO „The New York Times“ crede în Internet: ziarul îşi face un site pentru 100 de ani şi îl lansează în toamnă

GALERIE FOTO „The New York Times“ crede în Internet: ziarul îşi face un site pentru 100 de ani şi îl lansează în toamnă

Ziarul „The New York Times“ îşi schimbă site-ul, se pregăteşte pentru o mai mare prezenţă în online şi are o deschidere mai mare spre noi categorii de public. Despre design nu au spus prea multe, dar despre proiect şi ce presupun au discutat cu câţiva jurnalişti din SUA.

Ştiri pe aceeaşi temă

Site-ul actual al „The New York Times“ nu a mai fost schimbat din 2006, scrie The Verge, iar noutăţile pe care le pregăteşte pentru toamnă vin în aceeaşi notă cu cele operate de USA Today sau The Next Web. Publicaţia care a obişnuit prin stilul său conservator va renunţa la acea homepage încărcată de articole şi cu prea puţin conţinut multimedia şi va merge pe noul trend al Internetului: conţinut dinamic, din plin.

Munca la noul site a început în urmă cu un an şi până în toamnă ar trebui să fie gata. Site-ul va folosi ceea ce se numeşte responsive design, adică elementele sunt aranjate automat pentru a se potrivi pe mai multe tipuri de rezoluţii - deocamdată, doar PC-uri şi tablete, este posibil să-l optimizeze şi pentru telefoane. Ian Adelman este responsabilul de noul design şi acesta a declarat că au început de la sute de tipare pentru articole, pentru prima pagină sau pentru afişarea publicităţii.

Odată cu noul site, „The New York Times“ renunţă la dispunerea articolelor pe două sau mai multe pagini, ci vor fi doar un singur corp continuu. „Am descoperit că interesul şi timpul petrecut cu lectura sunt mai mari dacă dispunem articolele pe o singură pagină“, a declarat Rob Larson, alt designer din echipa „The New York Times“. Vor fi totuşi potrivit titlurile şi fonturile cu cele din print pentru cei obişnuiţi cu formatul tradiţional.

„Panglica“ subiectelor

Deasupra fiecărui articol pe care cititorul îl parcurge există o listă orizontală cu alte articole care pot fi parcurse. Designerii o numesc „The ribbon“ (sau, în traducere, „Panglica“). Aici vor fi afişate fie subiectele similare, fie cele mai distribuite pe mail sau pe reţelele sociale. În momentul în care alegi un subiect din această rubrică, doar pagina în care citeai vechiul articol se schimbă, nu se reîncarcă tot site-ul.

Reclamele, articolele pe aceeaşi temă şi comentariile se mută pe partea dreaptă, şi nu vor mai fi comentarii interminabile, ci vor fi aranjate pentru o economie de spaţiu. Aproximativ 46% din traficul „The New York Times“ vine prin pagina principală. În prezent, cititorii intră într-un articol, citesc, apoi ies în homepage pentru a alege altul. Designerii vor să-i facă pe cititori să navigheze din articol în articol, ca într-o aplicaţie.

„Am observat că oamenii care navighează prin site au o secţiune preferată sau caută ceva specific. Vrem să satisfacem ambele nevoi“, a spus Adelman. Astfel a apărut un meniu de navigare inspirat de ceea ce Facebook foloseşte în aplicaţia de smartphone. În partea din stânga-sus se va regăsi acesta prin care poţi ajunge unde doreşti sau alege ce secţiune vrei să vizitezi. Practic, site-ul prinde din urmă aplicaţiile „The New York Times“ care deja aveau funcţia asta.

 
Foto

Pagina web pentru ecranele de smartphone nu este finalizată, va fi disponibilă abia în 2014, şi are propriul cod optimizat pentru o viteză cât mai mare. Adelman şi Larson au afirmat că vor un flux continuu între ceea ce înseamnă aplicaţia mobilă şi site-ul. „Continuitatea este mai importantă decât consistenţa“, a declarat Adelman. 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: