Copiii pe internet sunt cum te-ai aştepta: interesaţi de droguri, jocuri şi chaturi

Copiii pe internet sunt cum te-ai aştepta: interesaţi de droguri, jocuri şi chaturi

Monitorizarea comportamentului copiilor online oferă date interesante.

Potrivit unui raport Kaspersky, copiii îşi petrec cea mai mare parte a timpului lor din mediul online, folosind instrumente de comunicare sau căutând informaţii despre droguri şi tutun.

Reţelele sociale, mailul sau serviciile de chat reprezentă 67% din activitatea online a copiilor. Portalurile de jocuri sunt la 11% şi site-urile care conţin informaţii despre alcool, droguri şi tutun se clasează pe locul al treilea cu 9%. Raportul se bazează pe statistici anonime provenite de la soluţiile Kaspersky pentru PC-uri Windows şi Mac OS, care au modulul „Control Parental“ activat.

În perioada urmărită, copiii au redus numărul de vizite în mediile de comunicare şi site-urile destinate adulţilor. Această tendinţă poate fi explicată prin faptul că şi-au mutat cea mai mare parte a activităţilor „sensibile“ pe dispozitive mobile, care nu au fost vizate de raport.

Categoria „canale de comunicare pe internet“ este cea mai populară în Mexic (86%), Rusia, Brazilia şi Italia (cu procente de peste 70%). Cei care au comunicat cel mai puţin în această perioadă au fost copiii din China (30%), Germania (31%) şi Marea Britanie (32%). Interesant de remarcat, cu cât e mai puţin populară această categorie într-o ţară, cu atât e mai populară categoria „jocuri pe computer“. Copiii din Marea Britanie (28%), Germania (26%) şi Australia (21%) au o tendinţă mai accentuată să se joace online, în timp ce copiii din Mexic (4%), Italia (6%) şi Japonia (7%) se joacă mai rar.

În ceea ce priveşte vizionarea de materiale video, descărcarea de software sau muzică, cei din Japonia conduc detaşat (12% din totalul de notificări trimise de sistemele de control parental). De asemenea, ei se clasează în top la cumpărăturile online (17%), la fel şi cei din China (20%).

Categoria „alcool, tutun şi droguri“ a generat cele mai multe semnale de alarmă în Germania (23%) şi Marea Britanie (25%). În schimb, conţinutul pentru adulţi a generat cel mai mare interes în rândul copiilor din China (23%) şi Japonia (5%), iar cel mai mic interes în Marea Britanie şi SUA (ambele înregistrând sub 1%).

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: