E.ON Gaz a încasat bani ilegal în două luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mulţi consumatori de gaze din municipiul Zalău au primit acasă facturi „umflate“ de la compania E.ON, care a încasat TVA de 24 la sută înainte de intrarea în vigoareCompania „a uitat“ să le elibereze unor clienţi din Zalău facturi pe lunile mai şi iunie, comprimând trei luni pe o factură unică şi percepând TVA-ul mărit.

O tânără din Zalău reclamă faptul că sucursala din Zalău a E.ON Gaz a încasat bani ilegal de la ea pe două luni, aplicând taxa pe valoarea adăugată (TVA) mai mare cu cinci la sută înainte de intrarea în vigoare a Ordonanţei de Guvern.

Monica C. n-a primit, timp de trei luni, nicio factură de la E.ON Gaz România. A primit-o în luna august pe trei luni, pentru perioada mai, iunie şi iulie.

Cum luna mai din aceast an a fost destul de friguroasă, suma a fost consistentă. Cu atât mai consistentă, cu cât a fost aplicată şi taxa pe valoare adăugată de 24 la sută, inclusiv pe lunile mai şi iunie, deşi taxa mărită a intrat în vigoare doar de la 1 iulie. Astfel, pe factura primită pe cele trei luni, Monica C. a fost anunţată că are de plătit în total 205, 21 de lei, din care 39,72 de lei reprezenta TVA de 24 la sută. Deşi diferenţa de TVA nu e foarte mare, sub doi lei, măsura E.ON Gaz nu pare deloc legală.

„E nedrept să se perceapă TVA-ul mărit“

Mircea C. este în aceeaşi situaţie. A primit o singură factură pe trei luni, pentru aceeaşi perioadă (mai, iunie şi iulie), în care TVA-ul aplicat era acela de la data facturării, adică din iulie.

„Mi se pare nedrept să se perceapă TVA-ul crescut pentru o perioadă în care valoarea taxei era alta. Dacă am făcut ceva legat de asta? Am vrut să merg la Protecţia Consumatorului, însă nu ştiu dacă merită să fac scandal pentru câţiva lei în plus, deşi ştiu foarte bine că un pic de aici, un pic de dincolo, se adună“, a reclamat bărbatul din Zalău.

 Ciudat este însă că nu nu toţi consumatorii de gaze din Zalău sunt în situaţia asta. „Vecinii mei, cei cu care am vorbit, au primit facturile la timp şi cu TVA-ul în vigoare la data respectivă. Mă întreb care au fost criteriile lor de selectare a celor «mai proşti» decât ceilalţi, a mai spus Mircea C.

Reacţia E.ON Gaz

Contactat de „Adevărul de Seară“, biroul de presă al companiei E.ON Gaz a dat un răspuns frumos ambalat într-un limbaj de lemn: „Conform Codului Fiscal, unui serviciu prestat i se aplică taxa pe valoare adăugată aflată în vigoare la data facturării respectivului serviciu, şi nu la data prestării acestuia. Factura la care faceţi referire este una de regularizare, care se emite o dată la trei luni“.

Reprezentanţii companiei au mai spus că „E.ON Gaz România nu are nici un beneficiu din încasarea de TVA de la consumatori, aceste sume rezultate fiind virate integral către bugetul de stat“.


„E un furt indirect“
 „Dacă eu cumpăr gaz în luna mai, plătesc TVA de la acea dată. N-are nicio legătură cu faptul că se facturează o dată la trei luni. Asta, mi se pare mie, e un furt indirect”, a spus un alt cetăţean, Marian Mag, şi el supărat pe serviciile companiei.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite