Video Cum arată polata construită în Clisura Dunării. Șoseaua spectaculoasă din Porțile de Fier, protejată de căderi de stânci
0Cel mai riscant sector al șoselei de pe Clisura Dunării este pus în siguranță. În ultimii ani, mai multe căderi stânci au creat mari probleme șoferilor care tranzitau drumul național ce însoțește Dunărea pe cea mai spectaculoasă porțiune a sa.

Șoseaua dintre Baziaș și Orșova (DN 57) se numără printre rutele turistice populare din Banatul Montan, datorită spectaculoaselor peisaje din Defileul Dunării.
În unele locuri, de traseul de circa 140 de kilometri, prăbușirile de stânci au reprezentat un risc permanent pentru șoferi.
În ianuarie 2023, la Berzasca (județul Caraș-Severin), o fostă localitate minieră de pe malul Dunării, șoseaua a fost blocată complet după prăbușirea unor stânci.
Deși rocile de câteva tone desprinse din versant au fost îndepărtate, riscul nu a fost îndepărtat decât recent, odată cu construcția unei polate de beton armat (tunel la zid) pe o lungime de peste 100 de metri.




Lucrările la construcția de pe DN 57 au început în vara anului 2023, iar finalizarea lor este așteptată în acest an.








„Se toarnă ultimele cinci travee monolite și urmează montarea de grinzi prefabricate din beton. Până acum au fost montate 70 de grinzi din totalul de 110. Polata este o structură din grinzi de beton armat ce se execută pe o lungime de 110 metri, la care se adaugă un sistem de ziduri de retenție pentru protecție suplimentară. Rolul polatei este de a proteja participanții la trafic de căderile accidentale de rocă de pe versantul adiacent (aproximativ 100 metri înălțime)”, informează Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, care a publicat imagini de pe șantierul de la Berzasca.
De aici începeau drumurile romane din Dacia
Șoseaua Baziaș - Orșova (DN 57) din sud vestul României însoțește pe aproape 140 de kilometri Dunărea, prin cea mai spectaculoasă porțiune a sa, Clisura Dunării (județele Caraș-Severin și Mehedinți).

Vechiul drum de pe malul Dunării leagă cele două locuri prin care armatele împăratului Traian au pătruns în Dacia în primii ani ai secolului al doilea.
Pe actualul teritoriu al României, rutele folosite de armatele romane pentru a avansa în Dacia începeau de la Dunăre, una din dreptul localității Baziaș (Caraș-Severin), unde fusese înființat castrul Lederata, iar cealaltă din Orșova (Mehedinți), anticul oraș Dierna. Pe aici, armatele romane au trecut Dunărea în Dacia pe poduri construite din vase, potrivit istoricilor.
Clisura Dunării este un loc istoric al României, dar se distinge și prin relieful ei spectaculos, dominat de apele fluviului Dunărea, însă turiștii care tranzitează șoseaua din sudul Banatului găsesc și alte locuri atractive de vizitat.


















Cele mai cunoscute sunt Cazanele Dunării, „Chipul lui Decebal” - sculptura gigant de la Eșelnița, Tabula Traiana - aflată pe malul sârbesc al Dunării, mănăstirea Macronia, peșterile Ponicova și Veterani, Stânca Babacaia de la Coronini, Insula Ostrov și Parcul Național Porțile de Fier. Orașele Orșova (video) și Drobeta Turnu Severin și stațiunea Băile Herculane oferă și ele atracții turistice, apropiate de drumul riveran.