„Tun” de proporţii dat de angajata unei bănci. Cum au fost furate 2,5 milioane de euro din conturile clienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Poliţiştii şi procurorii au descins la mai multe adrese FOTO IPJ Timiş/DIICOT
Poliţiştii şi procurorii au descins la mai multe adrese FOTO IPJ Timiş/DIICOT

Angajata unei bănci din Timişoara este acuzată că, pe parcursul a 11 ani, a furat din conturile clienţilor echivalentul a aproximativ 2,5 milioane de euro. Angajata băncii ar fi făcut peste 800 de tranzacţii, în numele unor clienţi ai băncii.

Poliţiştii de la Crimă Organizată şi procurorii DIICOT Timişoara au descins marţi la trei adrese, într-un dosar în care angajata unei bănci din Timişoara este acuzată de o fraudă de proporţii. Potrivit Poliţiei Timiş, în perioada 2010 – 2021, funcţionara băncii „ar fi efectuat, prin utilizarea neautorizată a unor date de identificare ale titularului şi ale contului bancar sau folosind, fără drept, dispozitive de tip token sau digipass, eliberate pe numele clienţilor, 802 transferuri frauduloase de fonduri din conturile bancare ale unor clienţi”.

„Pe parcursul celor 11 ani, persoana ar fi accesat ilegal conturile de internet banking ale unor clienţi (705 acte materiale) prin folosirea, fără drept, a dispozitivelor de tip token sau digipass. De asemenea, în vederea justificării unui transfer bancar, ar fi plăsmuit un înscris, sub semnătură privată, pretins încheiat de către un client al băncii, pe care l-ar fi folosit pentru a justifica un transfer bancar de aproximativ 73.000 de lei”, arată poliţiştii.

Potrivit anchetatorilor, în schema de fraudare au mai fost atrase alte patru persoane care „ar fi înlesnit activitatea infracţională, prin punerea la dispoziţie a datelor conturilor bancare folosite de aceştia, conturi care au fost utilizate în vederea realizării de transferuri frauduloase”.

Prejudiciul calculat de anchetatori se ridică la aproximativ 2,5 milioane de euro.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite