Peticirea Podului de fier, bătaie de joc la adresa timişorenilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Podul de fier de la Timişoara a început să fie demontat de hoţii de fier vechi. După ce s-a furat o bucată metalică din pod reprezentanţii autorităţilor au găsit soluţia peticiri în bunul stil mioritic.

În urmă cu un an şi jumătate s-a furat o bucată din balustrada vechiului pod metalic peste Bega, care face legătura între străzile Ady Endre şi Andrei Mureşanu. 

Deşi autorităţile locale au fost informate, chiar dacă s-a făcut vâlvă şi pe Facebook datorită unei acţiuni civice iniţiate de timişoreanul Corneliu Vaida, podul a rămas mult timp nereparat. Reprezentanţii autorităţilor locale s-au urnit cu greu iar într-un final s-au apucat de făcut o muncă de mântuială. Soluţia aleasă a fost montarea unei bucăţi dintr-un gard.


“Acum mai bine de un an şi jumătate am semnalat furtul de pe podul metalic. A durat cam un an de insistenţe până cineva din primărie a dispus reparaţia. Reparaţie care arată cam în halul în care vedeţi. Însuşi domnul Nicolae Robu a afirmat - după ce i-am semnalat <lucrarea>, că cel care a făcut reparaţia a fost <un idiot>, lăsându-mă să înţeleg că va remedia situaţia. Iată că au trecut câteva luni bune şi opera <idiotului> din primărie este încă la locul ei! Pâna când, domnule primar?”, se întreabă Corneliu Vaida.

image
image



Un pod proiectat greşit

Jancsó Árpád, autorul cărţii "Istoricul podurilor din Timisoara", susţine că podul a fost proiectat să se construiască prin reutilizarea pieselor metalice ale fostului pod Hunyadi, fiind alocată suma de aproximativ 70.000 de coroane. Societatea de căi ferate de stat austro-ungare a terminat demontarea podului Hunyadi în 5 aprilie 1913.

Până în data de 31 octombrie 1914, s-au terminat fundaţiile şi o parte din elevaţii. Din cauza războiului, lucrarile au stagnat o vreme, iar în 1916 Oficiul ingineresc a fost insărcinat să contacteze Societatea de căi ferate pentru reluarea urgent lucrările, deoarece piesele metalice depozitate pe malul Begăi timp de trei ani au început să se degradeze.

Podul a fost terminat în 1917, însă înălţimea prea mare, în ciuda frumuseţii sale, a fost un handicap care l-a condamnat să fie utilizat doar de către pietoni.

Legenda locală spune - fără să existe dovezi clare sau schiţe - că acest pod metalic care păstrează nealterate unele elemente orginale de construcţie ar fi fost ridicat pe baza unui desen original al celebrului Gustave Eiffel, cel care a proiectat cunoscutul Turn Eiffel din Paris. 


Citiţi şi:

FOTO A distrus cel mai frumos pod din Timişoara şi s-a făcut nevăzut

100 de ani de la terminarea Podului Episcopal, numit şi "nereuşitul Pod Carol în miniatură"

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite