Peticirea Podului de fier, bătaie de joc la adresa timişorenilor
0Podul de fier de la Timişoara a început să fie demontat de hoţii de fier vechi. După ce s-a furat o bucată metalică din pod reprezentanţii autorităţilor au găsit soluţia peticiri în bunul stil mioritic.
În urmă cu un an şi jumătate s-a furat o bucată din balustrada vechiului pod metalic peste Bega, care face legătura între străzile Ady Endre şi Andrei Mureşanu.
Deşi autorităţile locale au fost informate, chiar dacă s-a făcut vâlvă şi pe Facebook datorită unei acţiuni civice iniţiate de timişoreanul Corneliu Vaida, podul a rămas mult timp nereparat. Reprezentanţii autorităţilor locale s-au urnit cu greu iar într-un final s-au apucat de făcut o muncă de mântuială. Soluţia aleasă a fost montarea unei bucăţi dintr-un gard.
“Acum mai bine de un an şi jumătate am semnalat furtul de pe podul metalic. A durat cam un an de insistenţe până cineva din primărie a dispus reparaţia. Reparaţie care arată cam în halul în care vedeţi. Însuşi domnul Nicolae Robu a afirmat - după ce i-am semnalat <lucrarea>, că cel care a făcut reparaţia a fost <un idiot>, lăsându-mă să înţeleg că va remedia situaţia. Iată că au trecut câteva luni bune şi opera <idiotului> din primărie este încă la locul ei! Pâna când, domnule primar?”, se întreabă Corneliu Vaida.


Un pod proiectat greşit
Jancsó Árpád, autorul cărţii "Istoricul podurilor din Timisoara", susţine că podul a fost proiectat să se construiască prin reutilizarea pieselor metalice ale fostului pod Hunyadi, fiind alocată suma de aproximativ 70.000 de coroane. Societatea de căi ferate de stat austro-ungare a terminat demontarea podului Hunyadi în 5 aprilie 1913.
Până în data de 31 octombrie 1914, s-au terminat fundaţiile şi o parte din elevaţii. Din cauza războiului, lucrarile au stagnat o vreme, iar în 1916 Oficiul ingineresc a fost insărcinat să contacteze Societatea de căi ferate pentru reluarea urgent lucrările, deoarece piesele metalice depozitate pe malul Begăi timp de trei ani au început să se degradeze.
Podul a fost terminat în 1917, însă înălţimea prea mare, în ciuda frumuseţii sale, a fost un handicap care l-a condamnat să fie utilizat doar de către pietoni.
Legenda locală spune - fără să existe dovezi clare sau schiţe - că acest pod metalic care păstrează nealterate unele elemente orginale de construcţie ar fi fost ridicat pe baza unui desen original al celebrului Gustave Eiffel, cel care a proiectat cunoscutul Turn Eiffel din Paris.
Citiţi şi:
FOTO A distrus cel mai frumos pod din Timişoara şi s-a făcut nevăzut
100 de ani de la terminarea Podului Episcopal, numit şi "nereuşitul Pod Carol în miniatură"