Oraşele verzi prind viteză în Europa. România se remarcă prin realizările Timişoarei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Capitala Banatului este primul oraş românesc care face dovada alinierii la standardul european GreenCities şi are proiecte concrete care să susţină acest lucru, bucurându-se de recunoaşterea internaţională a eforturilor sale.

Politica şi Industria sunt subiectele principale ale discuţiilor despre mobilitate în anul 2020, purtate în întreaga Europă. Totul se învârte în jurul numărului de maşini electrice de pe şosele. În acest context, revista germană “Mobilität morgen” (Mobilitatea de mâine) şi NoAE (Network of Automotive Excellence) prezintă, în comun, primul buletin oficial al “NoAE GreenCities”.

Într-o ediţie de peste 40 pagini, oraşele, reţelele, grupurile, companiile şi centrele de cercetare vorbesc despre proiectele lor, facilităţile inovatoare, activităţile şi experienţele din domeniul mobilităţii orientate spre viitor, spre eficienţă energetică şi spre utilizarea eficientă şi inteligentă a noilor tehnologii.

România se remarcă prin realizările Timişoarei


România şi-a câştigat un loc în această publicaţie printr-un articol de două pagini, care prezintă realizările şi proiectele avute în vedere de Primăria Timişoara. Astfel, capitala Banatului este primul oraş românesc care face dovada alinierii la standardul european GreenCities şi are proiecte concrete care să susţină acest lucru, bucurându-se de recunoaşterea internaţională a eforturilor sale.

În anul 2007, Fraunhoff IPA Stuttgart, Universitatea Politehnica şi Primăria Timişoara au semnat un parteneriat pentru proiectul „Vision Timişoara 2030”, privind dezvoltarea infrastructurii traficului urban şi metropolitan.

Închiderea centrului istoric pentru vehicule şi redarea străzilor din Cetate pietonilor şi bicicliştilor este un alt proiect apreciat de germani. De asemenea se aminteşte despre proiectele de redare a canalul Bega navigaţiei, realizându-se astfel şi pe apă transportul public, reducându-se considerabil aglomeraţiile de pe străzi.

În 2030 se doreşte ca pe Bega să circule mijloace de transporturi electrice. După reabilitarea malurilor canalului Bega, acesteavor fi puse la dispoziţia pietonilor şi bicicliştilor.

De asemena, se plănuieşte realizarea unor parcări pentru electrocar-uri, unde maşinile pot fi încărcate de la prize speciale. Au fost amintit faptul că în ultimii ani, în Timişoara, au fost realizate peste 60 de kilometri de pieste pentru biciclete, de asemenea campaniile de promovare a mersului pe două roţi. În acest an au apărut în oraş şi primele două centre de închiriat biciclete.

Sunt enumerate şi alte proiecte concrete privind dezvoltarea energiei sustenabile, iar Timişoara a semnat un acord prin care va reduce emisiilie de Co2 din transportul public cu 20 la sută, până în 2020.

Privind transportul metropolitan, există o serie de planuri prin care urmează să fie introduse troleibuze spre localităţile periurbane.





Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite