„Dorel“ a construit greşit un pasaj de pe autostrada Lugoj-Deva. Un drum naţional trebuie coborât 10 centimetri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Probleme grave pe autostrada Lugoj-Deva, acolo unde s-a descoperit că un pasaj rutier, menit să asigurea trecerea autostrăzii peste un drum naţional, este prea jos, fiind nevoie de lucrări suplimentare. Cea mai bună soluţie, la prima vedere, este coborârea drumului naţional.

O expertiză comandată de CNADNR a scos la iveală probleme grave pe lotul doi al autostrăzii Lugoj-Deva, unde s-ar fi făcut lucrări care nu au respectat proiectul, fiind nevoie de lucrări suplimentare de consolidare. La puţin timp după finalizarea expertizei de le lotul doi, s-au descoperit probleme şi pe lotul trei, în zona localităţii Dobra.

Potrivit publicaţiei locale Glasul Hunedoarei, un şofer de TIR care avea pe platformă un excavator şi care a vrut să treacă, la începutul acestei săptămâni, pe drumul naţional care trece pe sub autostrada încă nefinalizată, a trecut cu greu prin pasajul de pe drumul naţional. Măsurătorile aveau să scoată la iveală că problema nu este la TIR-ul care transporta platforma, ci la pasajul, care a fost construit cu aproximativ 10 centimetri mai jos.

„În urma verificărilor de pe şantier, s-a constatat că cerinţele de gabarit de pe DN 68A, pe sub pasajul de la km 66+811, nu se încadrează în proiectul aprobat. Constructorul a fost notificat să refacă lucrarea. Orice eroare de execuţie, sesizată până la recepţia finală, cade în sarcina antreprenorului, care trebuie să refacă lucrarea pe cheltuiala sa. De asemenea, acesta este direct responsabil de orice eventual eveniment rutier. Începând de ieri, 4 august, se lucrează la remedierea problemei”, a declarat Alina Sabou, specialist Relaţii Publice Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara.

Potrivit unor surse apropiate proiectului, soluţia ar fi coborârea drumului naţional peste care a fost construit pasajul, astfel încât autostrada deja construită să nu fie afectată. 

Dintre cele patru loturi de autostradă dintre Lugoj şi Deva, lotul III este cel mai avansat. Stadiul fizic al lucrărilor este de 55.54 la sută, în luna iulie. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA.

Pe aceeaşi temă:

Autostrada Meşterului Manole. De ce nu este posibilă redeschiderea circulaţiei pe traseul Orăştie - Sibiu în 2016 VIDEO

Autostrada Sebeş - Turda, invadată de maci. Pe lotul I lucrările au fost abandonate de constructorul italian

Cum arată autostrada Sebeş - Turda pe tronsonul care va fi gata în 2016. Stadiul lucrărilor depăşeşte 50 la sută

Aşezare veche de 7000 de ani, descoperită în Alba pe traseul autostrăzii Sebeş - Turda

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite