FOTO  Inedit: Serie naţională de Târguri Regionale Piscicole demarată la Slatina

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Timp de trei zile, respectiv în perioada 28-30 martie, municipiul Slatina găzduieşte prima ediţie a unei inedite manifestări: un Târg Regional Piscicol. Evenimentul, primul dintr-o serie naţională de opt, are ca scop stimularea consumului de peşte şi al produselor din peşte, reunind în special firme de profil din S-V Olteniei. Târgul şi-a deschis “porţile” vineri dimineaţă şi are loc în incinta stadionului “1 Mai” din oraş.

Manifestarea de la Slatina se desfăşoară în incinta unui imens cort alb amenajat în curtea stadionului municipal. La inaugurarea oficială de vineri dimineaţă nu a fost prezent niciun reprezentant al oficialităţilor locale sau judeţene, deşi aceştia au fost invitaţi. Potrivit organizatorilor, respectiv Centrul de Consultanţă şi Management al Proiectelor EuroProject din Slatina, evenimentul are loc în cadrul unui proiect numit “Peştele – Sursă de sănătate la îndemâna oricui!”, proiect cofinanţat din Fondul European pentru Pescuit prin intermediul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013.

Valoarea proiectului se ridică la 2.185.803 lei şi menţionează organizarea a nu mai puţin de opt Târguri Regionale Piscicole în întreaga ţară, Slatina inaugurând seria acestora. Mai exact, după Slatina, urmează Târgovişte – în luna mai, apoi: Iaşi – iulie, Galaţi – septembrie, Bucureşti – octombrie, Tg. Mureş – martie 2015, Deva – mai 2015, Cluj – iulie 2015. Inaugurarea de vineri a târgului de la Slatina a început cu o scurtă prezentare a scopurilor acestuia, prezentare făcută de reprezentanţii Centrului de Consultanţă şi Management al Proiectelor “EuroProject” din Slatina. Aceştia au precizat celor prezenţi că proiectul îşi propune o abordare directă şi strategică de diminuare a problemelor înregistrate în sectorul piscicol prin implementarea unei campanii de informare şi de promovare a avantajelor consumului de peşte în rândul populaţiei. Târgurile anterior menţionate vor avea rolul de a permite o informare adecvată a consumatorilor, vor încuraja consumul de peşte şi al produselor din peşte, susţinând, astfel, dezvoltarea şi modernizarea sectorului piscicol naţional.

“Obiectivul general al acestui proiect vizează atât stimularea consumului de peşte şi al  produselor din peşte la nivel naţional, cât şi creşterea valorii adăugate pentru produsele procesate şi vândute. Proiectul propune o abordare integrată şi strategică de diminuare a problemelor înregistrate în sectorul piscicol într-un cadru ce va permite o informare adecvată a consumatorilor şi, totodată, va încuraja consumul de peşte şi al produselor din peşte. De asemenea, vrem să creştem nivelul general de cunoştinţe al comercianţilor şi vizitatorilor cu privire la produsele din peşte şi/sau activităţi conexe, precum şi dezvoltarea preferinţei şi sporirea frecvenţei consumului de peşte sau a produselor din peşte”, a declarat Natalia Antal, din partea EuroProject Slatina.

image

Foto

image

Concluzia organizatorilor: românii nu ştiu mai nimic despre peşte

Reprezentanţii ONG-ului organizator al evenimentului au menţionat că necesitatea implementării proiectului a fost dată de consumul extrem de scăzut de peşte în rândul populaţiei, românii consumând în medie, conform statisticilor oficiale, doar cca. 4 kg./locuitor, ceea ce este mult sub media europeană de 10 kg./locuitor/an. Printre cauzele ce stau la baza acestei rate scăzute se numără nivelul veniturilor, gradul scăzut de educaţie, dar şi lipsa unei informări corecte referitoare la beneficiile consumului regulat de peşte şi produse din peşte.

“În general, românii nu cunosc prea multe despre peşte şi cât de important poate fi acesta pentru organismul uman. De exemplu, dacă lumea ar ştii că, printre efectele sale pozitive de netăgăduit pentru organism, se află cele asupra inimii, sistemului nervos şi cardiovascular, protejarea de boala Alzheimer şi unele forme de demenţă, credem că altfel ar sta lucrurile în ce priveşte consumul de peşte şi produse din peşte în ţara noastră. Din asemenea motive a apărut necesitatea, aş spune, a apariţiei unui asemenea proiect, care să atragă atenţia populaţiei şi firmelor de profil - dar nu numai, asupra importanţei peştelui în alimentaţie şi protejarea existenţei acestuia”, a afirmat Geanina Lupu, expert promovare şi comunicare EuroProject Slatina.

La finalul implementării proiectului se doreşte ca cel puţin 500.000 de persoane să fie informate cu privire la efectele benefice ale consumului de peşte şi produse pescăreşti, iar 8.000 de persoane să plaseze produse din peşte pe primele poziţii în setul relevant de produse achiziţionate faţă de procentul înregistrat la începutul campaniei. De asemenea, se intenţionează ca, pe parcursul derulării proiectului până anul viitor, să fie încheiate cel puţin 100 de contracte doar ca urmare a participării la cele opt târguri regionale piscicole din cadrul proiectului.

Târgul Piscicol de la Slatina se va desfaşura în perioada 28-30 martie şi întruneşte peste 22 de firme în domeniu din regiunea de sud-vest a Olteniei. În cadrul târgului de la Slatina sunt prezenţi, printre firme din domeniu, şi persoane fizice autorizate cu diverse obiecte utilizate în pescuit: undiţe, momeli artificiale etc.

Mai puteţi citi:

Slătinenii dau năvală să prindă „oferta reducerilor” la birurile locale

FOTO VIDEO  Modernizarea secţiei Urgenţe a Spitalului Judeţean Slatina a intrat în linie dreaptă

Slatina

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite