Evoluţia lucrărilor pe prima secţiune a Autostrăzii Sibiu - Piteşti VIDEO
0Prima secţiune a autostrăzii Sibiu - Piteşti este în plină etapă de lucrări. Din imaginile surprinse atât de către cei de la Asociaţia Pro Infrastructură cât şi de pasionaţi, se observă că se lucrează pe întregul tronson până la Boiţa.
În timp ce lucrările sunt în toi pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti, CNAIR a anunţat şi cine a câştigat execuţia pentru Lotul 4 al acestei noi artere rutiere. Este vorba despre cei aproximativ 10 km de autostradă, în judeţul Argeş, cuprinşi între Tigveni şi Curtea de Argeş.
Austriecii de la Porr aşteaptă să se apuce de lucru pentru un contract de peste 2 miliarde de lei, cu tot cu TVA, dacă nu vor exista contestaţii.
CNAIR a justificat costurile mari prin faptul că trebuie realizat un tunel de 1,3 km între Valea Topologului şi Valea Argeşului, precum şi un nod rutier la Tigveni, 12 poduri, pasaje şi/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de metri, dintre care, cel mai lung va fi viaductul de 630 metri.
Din cele 60 de luni atribuite contractului, aproximativ patru ani vor fi dedicaţi doar execuţiei.
Imagini cu drona, de la Lotul 1: Sibiu - Boiţa
Revenind la Lotul 1, dintre Sibiu şi Boiţa, şi acesta este realizat tot de firma austriacă Porr. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura speră să fie utilizabil la începutul anului 2023, cel târziu.
Constructorul şi-a mobilizat echipe pe întregul tronson, după cum se observă şi din imaginile surprinse de alţi pasionaţi de infrastructură, în afara celor de la Asociaţa Pro Infrastructura care monitorizează permanent activitatea.
Cea mai recentă filmare cu drona a fost postată pe You Tube miercuri, 3 martie. În comparaţie cu imaginile celor de la Pro Infrastructura, de această dată nu mai pare la fel de multă forfotă pe şantier, după cum au remarcat şi internauţii.
Spectaculosul clip arată nu doar ce se întâmplă pe şantier, ci şi imagini cu „fenomenalul peisaj” al Munţilor Făgăraş.
Imagini surprinse cu drona de pe Lotul 1 de Autostrada Sibiu - Piteşti de pe tronsonul Sibiu - Boiţa - în fundal Munţii Făgăraş Foto captură video
Se speră ca, până la finele anului, să se realizeze aproape două treimi din planificare.
Şi pe acest lot, chiar dacă a fost catalogat unul uşor, neavând porţiuni montane, există lucrări complexe, precum Viaductul Boiţa sau Viaductul Tălmăcel, unul cu 10 deschideri, pe o distanţă de peste 414 m lungime, iar celălalt cu opt deschideri pe mai bine de 651 m lungime.
Porneşte de la capătul actualei autostrăzi care ocoleşte Sibiul, traversează Parcul Industrial Şelimbăr, ocoleşte Tălmaciul şi se finalizează prin Viaductul Boiţa, înainte de porţiunea muntoasă.
Imagini surprinse cu drona de pe Lotul 1 de Autostrada Sibiu - Piteşti de pe tronsonul Sibiu - Boiţa - în fundal Munţii Făgăraş Foto captură video
Valoarea lucrărilor se ridică la 613 milioane lei, pentru 13,17 km de autostradă, iar termenul preconizat de execuţie este de trei ani, din momentul începerii lucrărilor, în urmă cu un an. Acest lot va cuprinde şi două noduri rutiere, printre altele şi tot atâtea spaţii de servicii.
Lotul 3, cel mai scump
Lotul 5 de autostradă, între Curtea de Argeş şi Piteşti, i-a fost atribuit firmei italiene Astaldi, în urma contractului semnat în urmă cu un an.
Traseul autostrăzii Sibiu - Piteşti, trece prin trei judeţe: Sibiu, Vâlcea şi Argeş, Foto: Arhiva Adevărul
Cel de-al 3-lea lot însă s-a dovedit cel mai scump şi mai dificil fiind vorba despre trecere peste munte între Vâlcea şi Argeş, de pe Valea Oltului pe Valea Topologului, pe o distanţă de 37 km. La finele toamnei s-au depus 15 oferte, din care vor fi selectate şase companii care vor trece în a doua etapă de selecţie, miza cea mare fiind un contract de 5 miliarde de lei potrivit CNAIR.
Deocamdată, există probleme tot în zona montană, dar la Lotului 2, dintre Boiţa - Sibiu şi Cornet - Vâlcea. În Defileul Oltului vor exista 31 de km de autostradă, estimată la un cost de 4,6 miliarde lei.
Vă mai recomandăm şi: