Piaţa auto, îngheţată în prag de vară, în ciuda ofertelor speciale şi a tichetelor Remat
0
Cei mai importanţi dealeri auto din Oradea se plâng de vânzările extrem de mici din ultima perioadă. Dacă anul trecut, cele 190.000 de tichete Remat au revigorat piaţa auto, anul acesta, vânzările s-au înjumătăţit, la majoritatea dealerilor.
Octavian Bara, directorul companiei Auto Bara, dealer Renault, Nissan şi Dacia, a declarat pentru „Adevărul de Seară" că vânzările înregistrate în primele luni ale acestui an sunt de două ori mai mici faţă de nivelul vânzărilor din aceeaşi perioadă a anului trecut. „Faţă de 2010, piaţa auto este în cădere liberă", a spus Octavian Bara.
Acesta a explicat că tichetele Remat puse în vânzare anul trecut au ajutat la revigorarea vânzărilor, dar că în acest an, până la această dată au fost eliberate doar 60.000 de tichete, insuficiente pentru a dinamiza piaţa. „Singurul lucru îmbucurător este acela că societăţile comerciale au început să cumpere din nou maşini. Faptul că firmele încep să se mişte, să dea semne de redresare, poate fi interpretat ca un semnal pozitiv pentru perioada următoare", a spus Octavian Bara.
Speranţa în Rabla
Maria Băncui, director de marketing la D&C Oradea, dealer autorizat Volkswagen şi Audi, a confirmat tendinţa descendentă a pieţei auto locale. „Vânzările au scăzut semnificativ în ultimii trei ani, dar acum se întrevede o redresare, prin programul Rabla", a spus Maria Băncui. Ca principală cauză pentru declinul pieţei, Maria Băncui a identificat problema finanţării, faptul că băncile sunt încă reticente în a oferi creditare.
Prezent la târgul Top Auto desfăşurat în weekend în Parcarea Independenţei din Oradea, Vlad Miron, reprezentantul de vânzări pe România a autoturismelor Mitsubishi, a declarat că, potrivit ultimelor statistici oficiale, în acest an numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a scăzut cu 12 procente. „Industria auto trece prin momente grele", a spus Vlad Miron. Acesta a apreciat că ceea ce se întâmplă pe piaţa auto reprezintă o ajustare şi că nevoia unui mijloc de transport sigur şi rapid îşi va spune în cele din urmă cuvântul şi va duce la o redresare a pieţei.
Soluţii
Criza prin care trec dealerii auto are efecte pozitive pentru orădenii în căutare de maşini noi, la preţuri avantajoase. Majoritatea dealerilor oferă pachete care de care mai atractive, pentru a atrage cumpărători. „Facem reduceri la pachete, oferim poliţe de asigurare şi service gratuit", a exemplificat Octavian Bara câteva dintre soluţiile găsite pentru a recâştiga clientela. La D&C Oradea se oferă reduceri semnificative şi la cele mai noi modele lansate.
Maşinile ieftine salvează piaţa
Potrivit informaţiilor primite de la Maria Băncui, reprezentanta D&C Oradea, în acest an, cel mai bine s-a vândut autoturismul Volkswagen Polo, care costă aproximativ 8.200 de euro, cu TVA inclus. La fel şi la Auto Bara, cele mai bine vândute au fost modelele de autoturisme standard, mai ieftine, fără dotări speciale.























































