Zeci de maşini din Galaţi au fost găsite cu pneurile tăiate. Patru scenarii emise pe Facebook de către proprietarii revoltaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În vreme ce proprietarii şi chibiţii se întrec în scenarii legate de autorii actelor de vandalism, Poliţia din Galaţi a început o anchetă pentru găsirea făptuitorilor.

De câteva zile, tot mai mulţi şoferi din oraşul Galaţi se plâng că maşinile le sunt vandalizate pe parcursul nopţii, în sensul că persoane necunocute le distrug oglinzile retrovizoare sau le înţeapă cauciucurile. Iar dacă povestea cu oglinzile retrovizoare e mai veche (au fost incidente repetate şi anul trecut), în privinţa cauciucurilor perforate cu şurubelniţa sau cuţitul avem de-a face cu un trend nou, pe val, în evoluţie explozivă.

Potrivit postărilor făcute de păgubiţi pe Grupul Şoferilor din Galaţi (din Facebook), în ultima săptămână au fost în jur de 60-70 de incidente (vorbim doar de cele semnalate pe Facebook), iar maniera în care s-au întâmplat lucrurile arată că ar putea fi vorba de un fenomen, nu de incidente întâmplătoare.

Interesant este că pe seama „Ignatului roţilor” (aşa cum a numit un mucalit întâmplarea) sunt puse de către păgubaşi (dar şi de către omniprezenta „vox populi”) nu mai puţin de patru scenarii. Unul mai şocant şi mai neverosimil decât altul.

Scenariul 1: Boschetarul plictisit

Cartierul Micro 40. Zece maşini sunt lăsate pe jantă în noaptea de marţi spre miercuri. Jumătate dintre ele la toate cele patru roţi (cea de rezervă, din portbagaj a scăpat, totuşi), celelalte la una sau la două.

Oamenii pun pe Facebook poze cu roţile dezumflate, iar speculaţiile încep. Dincolo de inerentele ameninţări („Dacă-l priiiid...” samd) opinia publică pune la punct, rapid, portretul-robot al posibilului făptuitor: „boschetar” de circa 30 de ani, slab, jegos, mic de statură. Cică ar face asta pentru a se distra, deşi e greu de înţeles ce distracţie e să găureşti roţile unei maşini anonime.

Există şi argumente contra scenariului boschetarului. Nu s-a lămurit nimeni de ce unele maşini au toate roţile înţepate, iar altele doar una. Nu e clar nici modul cum s-a făcut selecţia, căci n-au fost luate la rând, ci pe sărite. Şi cum rămâne cu oglinzile, căci în trei dintre cazuri au fost şi acestea avariate?

Scenariul 2: Vecinul posesiv

Fără răspuns la ultima întrebare ajungem la cazul Ţiglina 2: opt maşini avariate în noaptea de duminică spre luni. Acolo, toate suspiciunile conduc către nişte vecini obsedaţi de ideea că doar ei au dreptul să parcheze în faţa blocului. Orice alte maşini decât ale lor (chiar dacă aparţin tot unor locatari ai imobilului) sunt neavenite, deci trebuie luate „măsuri”.

Imagine indisponibilă

Argumentele pro, la analiza publică de pe internet, sunt că două dintre cele opt maşini pe pană aveau clasica semnalizare a ştergătoarelor ridicate. Însă alţii cred că ar putea fi doi făptuitori. Unul, mai blând, a ridicat ştergătoarele. Altul, mai dur, care a testat lama cuţitului pe roţile maşinii vecinului.

Evident, apar şi cei care susţin că locul de parcare e sfânt şi că dreptul primului venit (în bloc) este inviolabil. Şi că intruşii trebuie aspru pedepsiţi, chiar şi cu tăierea cauciucurilor maşinii, ba chior şi cu o ciomăgeală. „De gustibus”... Ideea naşte, imediat, replici.

„Mi se pare o prostie treaba asta. Dacă te duci în vizită la nişte rude sau prieteni şi rămâi peste noapte acolo? Te trezeşti cu cauciucuri tăiate sau oglinzi lipsa că nu e locul tău de parcare? Şi eu am găsit maşina la mine în zona de nenumărate ori cu oglinzile rabatate, ştergătoare ridicate sau masina blocată. Răspunsul celui care m-a blocat a fost simplu: E locul meu! Şi maşinile s-au înmulţit, dar nici nu ne putem face proprietari de parcare peste noapte”, a comentat cineva, aproape filosofic.

Scenariul 3: Conspiraţia vulcanizatorilor

Cel mai amplu episod din „Ignatul roţilor” s-a petrecut însă în Micro 19, în zona restaurantului „La Neacşu”. Într-o singură noapte (miercuri spre joi, săptămâna trecută) au fost avariate peste 30 de maşini. Cum e prea mult chiar şi pentru vecinii posesivi sau boschetarii plictisiţi, concluzia unanimă a comunităţii a fost că a fost vorba de un sabotaj cu substrat comercial, orchestrat de o vulcanizare din apropiere. Conspiraţia vulcanizatorilor!

Imagine indisponibilă

Unii chiar au dat ca sigură varianta că un proprietar de atelier auto a plătit doi băieţi fără niciun căpătâi („boschetari”, adică) să-i facă rost de nişte clienţi la vulcanizare, dat fiind că afacerile cam lâncezeau. În ciuda faptului că unii dintre postaci mai aveau puţin şi se jurau că au dovezi că aşa a fost, au apărut destule voci care au catalogat scenariul ca „bolnav şi de necrezut”. La urma-urmelor, bancul cu olteanul care a exclamat, când a văzut prima oară o cămilă, „Aşa ceva nu există!”, nu se referă neapărat la cămile, nu?

Scenariul 4: Mâna Mafiei!

În fine, un al patrulea scenariu vehiculat este acela că ar fi la mijloc nişte răfuieli interlope, mafiote, „cocălăreşti”. Evident, părerea nu aparţine păgubiţilor (din motive lesne de înţeles), ci unor persoane neutre, dar implicate ferm în elucidarea misterului.

Imagine indisponibilă

Deşi poate părea plauzibil (este deja demonstrat, în Justiţie, că Galaţiul este pe primele locuri din România în privinţa traficanţilor de droguri şi/sau de carne vie), scenariul are fisuri. Mai puţin de un sfert dintre cele 60-70 de maşini cu roţile tăiate sunt din categoria lux. Ba chiar în listă regăsim un Cielo vechi de peste 20 de ani, un Golf de18 ani samd. Ce interlopi ar conduce aşa ceva?

„Oscarul” îl va da Poliţia

Cum era de aşteptat, Poliţia gălăţeană cercetează actele de vandalism. Au fost întocmite mai multe dosare, iar unele dintre ele au fost conexate. Există şi ceva suspecţi, s-au obţinut ceva materiale video, au fost audiaţi martori.

Toate scenariile au fost analizate şi este de aşteptat ca vinovaţii (sau măcar o parte dintre ei) să primească un „Oscar” penal pentru faptele lor. Evident, dacă vor fi prinşi. Statistica arată că în 90% dintre cazurile de vandalizare de autoturisme proprietarul rămâne cu paguba, iar vandalul anonim.

Galaţi

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite