Pe timp de pace, la Galaţi se produc nave de război. Olandezii de la Damen construiesc pentru UE pe malul Dunării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şantierul Naval a depăşit criza financiară şi în prezent primeşte mai multe multe comenzi decât în alţi ani, având în derulare 27 de contracte. Damen Galaţi produce nave de război pentru Marina Militară olandeză. Navaliştii gălăţeni concurează pe piaţa mondială cu cei asiatici.

Damen se poate lăuda cu faptul că este unicul constructor de nave de război din România.

Navaliştii de la Galaţi se bucură de încrederea Marinei Militare a Olandei, care de altfel i-a certificat ca furnizori oficiali.

Niciun alt şantier de la noi din ţară nu a mai contruit nave militare de mare tonaj şi asemenea complexitate. „Nu spun că alţii nu pot face, însă nu fac", declară cu mândrie Florin Spătaru, directorul de Resurse Umane şi Afaceri Corporatiste al Şantierului Naval.

Navaliştii gălăţeni au deja în palmares un proiect extrem de important în acest sector al construcţiilor navale.

Chiar în această lună, gălăţenii de la Damen au început construcţia celei mai complexe nave din ultimii 10 ani.

Nava militară de suport JSS, este cea mai mare pe care a comandat-o Marina Militară olandeză şi cea mai mare de acest tip. Este cel mai mare proiect încredinţat şantierului Damen în ultimii 10 ani. Nava are o lungime de 205 metri şi o lăţime de 30 de metri. Va fi livrată în anul 2013 şi construcţia ei a început în luna aprilie a acestui an", ne-a mai declarat Florin Spătaru.

Şantierul Naval „Damen" Galaţi a început să producă nave militare de un an, dar pentru că realizarile navaliştilor gălăţeni şi în acest domeniu au fost deosebit de apreciate comenzile de nave război vor continua.

Grupul Damen a cumpărat şantierul naval militar din Olanda în anul 2001 şi de atunci a continuat producţia de nave militare. Primele colaborări cu noi, pe nave militare, au început de mai bine de un. Toate navele sunt solicitate de Ministerul Apărării al Olandei", ne-a mărturisit Florin Spătaru.

Navaliştii gălăţeni concurează cu cei din Asia, şi faptul că Europa are doar şapte la sută din piaţa de profil, nu îi sperie.

Concurenta cea mai mare vine din Asia. Europa are un segment de doar şapte la sută, restul este ocupat de China, Japonia şi Coreea. Am demonstrat că suntem competitivi, ca suntem eficienţi şi asta ne face cinste. Este o piaţă foarte dificilă, în care nu pătrunzi uşor. Îţi trebuie personal calificat, facilităţi bune şi o echipă de vânzări care să cunoască foarte bine piaţa", ne-a mai spus Florin Spătaru.

Spre deosebire de celelalte şantiere navale din România, Damen Galaţi lucrează în paralel la şase nave.

Asta înseamnă că nava pleacă construită, testată, la cheie, cu echipament. Pleacă direct în voiaj. Nu se trimite în alt şantier pentru a fi completată, echipată. Celelalte şantiere aşa procedează. Mai mult decât atât, am reuşit în 2010 să adăugăm şi servicii adiacente livrării navelor. De exemplu, training-ul personalului de bord. S-au făcut cursuri de formare chiar la Galaţi", ne-a spus Florin Spătaru.

Şantierul Naval „Damen" din Galaţi are în prezent încheiate contracte pentru construirea a 27 de nave, care vor fi livrate în următorii trei ani. Navele care se construiesc la Galaţi sunt variate. Damen construieşte de la nave mici, de 22 de metri, până la nave mari, de 200 de metri.

La construcţia unei nave participă de la 70 şi până la câteva sute de oameni, în funcţie de complexitatea construcţiei.

Şantierul Naval „Damen" Galaţi lucrează la mai multe nave în paralel. Navaliştii execută chiar şi 10-12 proiecte în acelaşi timp.

VOX: Am demonstrat că suntem competitivi, ca suntem eficienţi şi asta ne face cinste
Florin Spătaru, director de Resurse Umane şi Afaceri Corporatiste.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite