Băsescu, despre tunelul de la Galaţi: „Am văzut fanteziile astea cu tunelul şi cred că un pod se putea construi. Au fost bani, dar nu s-a vrut”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Traian Băsescu FOTO Adevărul
Traian Băsescu FOTO Adevărul

Fostul preşedinte al României a mai spus şi că podul peste Dunăre se putea face încă de acum câţiva ani, la Măcin (cu conexiune cu Brăila), „dacă guvernele, inclusiv Guvernul Boc, ar fi fost mai eficiente”.

Prezent la Tulcea în campanie electorală pentru candidaţii PMP la primării, fostul preşedinte al României, Traian Băsescu, nu a ratat prilejul de a vorbi şi despre controversata problemă a traversării Dunării la Galaţi şi/sau Brăila.

„Am văzut fanteziile astea cu tunelul pe sub Dunăre. Fanteziile lui Stan. Marele adevăr este că dacă guvernele, inclusiv Guvernul Boc, ar fi fost mai eficienţi, bani ar fi fost pentru construcţia acestui pod”, a declarat Băsescu.

Fostul preşedinte al României a precizat că atâta vreme cât s-a construit podul Calafat-Vidin, ar mai fi fost cu siguranţă bani şi pentru o altă traversare a Dunării, menţionând în mod expres podul Măcin-Brăila, dar că nu s-a vrut, argumentând ca şi cauză factorul politic.

„Problema este că nu s-au făcut proiectele la vreme. România a pierdut şapte miliarde de euro, din care două miliarde şi jumătate numai la Transporturi, pe partea de autostrăzi, de poduri. Îmi amintesc că pe vremea când trăiau socrii şi mergeam la Suceava, o luam pe la Măcin, apoi cu bacul, şi nu era întotdeauna cel mai rapid mod de a trece. Sunt convins că un pod la Măcin ne trebuie, dar nu-l pot promite eu, de la nivelul PMP, a mai spus Traian Băsescu.

El a promis în schimb că va aşeza podul Măcin-Brăila pe lista priorităţilor dacă partidul din care face parte va ajunge la guvernare.

Vă reamintim că promisiunile electorale legate de construcţia unui pod peste Dunăre la Galaţi sau la Brăila sunt vechi de un sfert de secol. Între timp, guvernul a decis să inclusă în strategia sa construirea unui pod la Brăila. În acelaşi timp, însă, primarului Galaţiului, Marius Stan, a lansat ideea unui tunel pe sub fluviu, la Galaţi. Chiar şi fără a avea sprijinul Guvernului, Stan a comandat un studiu de fezabilitate care va costa oraşul, în funcţie de derularea lui, între 2,5 şi 4.5 milioane de euro.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite