Slujba unde salariul începe de la 1.500 de euro și se fac angajări. „Nevoia e foarte mare, nu trebuie nici măcar BAC”
0Creșterea galopantă a prețurilor afectează costul vieții în România, a doua cea mai săracă țară din UE. Circa un sfert dintre angajați sunt plătiți cu salariul minim, care nu ajunge nici măcar la 2.000 de lei (400 de euro). Există, totuși, joburi mult mai bănoase, iar pentru unele nici măcar nu e nevoie de o pregătire specială, în anumite cazuri nici măcar de Bacalaureat, însă puțini știu de ele.
Tot mai multe companii aeriene se confruntă cu lipsa personalului, după ce au disponibilzat o mulțime de angajați pe perioada pandemiei, însă acum situația a revenit la normal și asistăm din nou la o adevărată explozie a cererii în timp ce noi și noi rute aeriene sunt inaugurate.
În acest context, companiile aeriene sunt obligate să facă angajări, iar salariile sunt dintre cele mai bune, chiar dacă în unele cazuri angajații nu au nevoie nici măcar de Bacalaureat.
O șansă pentru tineri
Printre angajații aflați la mare căutare se numără însoțitorii de bord. Aceștia nu au nevoie de studii speciale, ba nici măcar de Bacalaureat. Obligatoriu în schimb este un atestat, EASA (European Union Aviation Safety Agency/Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei), care se poate obține la capătul unui curs care durează doar o lună sau cel mult o lună și jumătate.
„Nevoia este foarte mare. Noi avem un parteneriat cu un operator aerian şi cursanţii şcolii noastre au prioritate la angajare. Noi suntem norocoşi că am prins parteneriatul ăsta, dar, în general ei depun CV-ul când aud de anumite posturi disponibile", a afirmat Iulia Iovu, trainer în domeniul aviației, potrivit observatornews.ro.
Meseria de însoțitor de bord este atractivă mai ales pentru tineri și pentru cei fără niciun fel de obligații. Astfel, salariile pornesc de la 1.500 de euro și pot ajunge la 3.000 de euro. Și asta nu este tot.
Pe lângă salariile generoase, însoțitorii de bord își îndeplini visul de a vizita lumea. Mai mult, la acești bani se adaugă şi cei primiți pentru orele de zbor şi diurna.