Elevii de gimnaziu învaţă să-şi creeze propriile jocuri video

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elevi de gimnaziu din Cluj-Napoca vor avea ocazia să înveţe de la specialişti IT cum să dezvolte propriile jocuri video pentru Xbox şi PC în cadrul taberei RoboCamp organizată de Transylvania College, singura şcoală din România acreditată pe curriculum românesc şi curriculum Cambridge.

„Unul dintre scopurile noastre este implementarea unui proces de învăţare activă, adaptat secolului XXI, în care accentul se restrânge asupra creativităţii, inovaţiei şi a tehnologiei, trei dintre elementele de bază pentru sistemul contemporan în care copiii noştri au numeroase oportunităţi de carieră”, a declarat Ruxandra Mercea, Director Executiv al Transylvania College. 

Astfel, timp de 5 zile, în cadrul taberei RoboCamp@Transylvania College, 26 de elevi din Cluj-Napoca, cu vârste cuprinse între 10 şi 15 ani, vor asista la sesiuni de creativitate, logică şi vor învăţa tehnici de codare, care să le permită să programeze un joc video eficient folosind Kodu, un limbaj vizual de programare special creat de Microsoft pentru dezvoltarea jocurilor pentru Xbox sau PC de către începători. 

Stimularea interesului pentru informatică

Potrivit reprezentantei şcolii, obiectivul taberei Robocamp este acela de a stimula interesul copiilor pentru informatică şi de a creşte nivelul lor de competenţă în IT, având în vedere faptul că această ştiinţă a devenit un limbaj internaţional, pe care tinerii elevi trebuie să-l cunoască pentru dezvoltarea viitorului lor profesional. 

„Tehnologia evoluează într-un ritm extrem de rapid, dacă ne gândim că procesorul unui smartphone obişnuit a reuşit să depăşească cu mult capacitatea calculatoarelor folosite de Apollo 11 pentru aselenizare. Tocmai din acest motiv, dorim să le oferim elevilor oportunitatea de a desluşi lumea tehnologiei şi de a avea un avantaj competitiv în momentul inserţiei lor profesionale. Viitorul îl vor programa ei.”, a completat Ruxandra Mercea.   

Coordonaţi de o profesoară din SUA

În acest sens, copiii vor fi coordonaţi de către Dr. Daniela Marghitu, profesor în cadrul departamentului de Informatică şi Inginerie Software la Universitatea Auburn din Statele Unite ale Americii şi expert în ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică (STEM). De-a lungul carierei sale de peste 20 ani, Dr. Daniela Marghitu a publicat în SUA numeroase manuale şi lucrări acedemice în domeniul Tehnologiei Informaţiei, contribuind astfel la dezvoltarea domeniului în care activează.

„Ca absolventă a sistemului public din România şi obţinând ulterior calificări suplimentare în SUA, apreciez iniţiativa Transylvania College de a aduce o schimbare în sistemul educaţional local prin aceste tipuri de activităţi, extrem de ofertante pentru publicul tânăr. Sunt la curent cu evoluţia industriei de IT în zona Transilvaniei şi cred că, prin astfel de evenimente extra-şcolare putem contribui la dezvoltarea viitorilor antreprenori din Cluj”, a declarat Dr. Daniela Marghitu. 

La finalul taberei, copiii vor primi şi o diplomă care va atesta capacitatea lor de a înţelege cum este creat un joc video şi de a construi propriul lor mecansim pe viitor.  Nu în ultimul rând, în cadrul taberei RoboCamp, participanţii vor fi vizitaţi şi de faimosul Lego Mindstorm NXT, robotul asamblat din piese de Lego. NXT este capabil să joace şah, să rezolve cuburi Rubik, să identifice şi să stingă incendii, fiind pregătit să îi surprindă pe cei mici şi cu numeroase alte abilităţi. 

Citeşte şi

„Doamna de Fier“ a învăţământului britanic. Înainte să vină în Ardeal, se întreba: „Transilvania? Chiar există?“

FOTO Celălalt BAC. Şcoala unde se dă Bacalaureatul fără stres, ca-n Anglia

FOTO-VIDEO Prima şcoală “verde”  din România: Transylvania College din Cluj. O investiţie de circa 650.000 de euro

Şcoală condusă ca o afacere. Modelul de succes al unei şcoli din Cluj va fi pus în practică în oraşe din România şi Europa

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite