Imagini în premieră cu noile autobuze electrice care vor ajunge în București

0
Publicat:

Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat că 100 de vehicule electrice vor fi livrate în luna noiembrie pentru a-I deserve pe bucureșteni.

Imagine din interiorul unui autobuz electric
100 de autobuze electrice vor fi livrate în luna noiembrie pentru a deservi bucureșteniiI

Viceprimarul a publicat primele imagini cu noile autobuze electrice cumpărate de primărie.

Cele 100 de vehicule sunt pregătite în acest moment pentru a fi livrate către Capitală.

image

Autobuzele au 12 metri lungime, autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.

image

Noile autobuze:

- silențioase

- digitale

- confortabile

- economice

Digitalizat. Modern. Avantajos.

image

Acesta este noul transport public din București”, a scris Bujduveanu pe pagina sa de socializare.

Cele 100 de autobuze electrice care vor veni nu vor însemna însă prea mult pentru parcul auto bucureștean.

Potrivit datelor STB, care nu mai sunt însă actualizate din anul 2020, Bucureștiul are 2.282 de autobuze.

În urmă cu o lună, șeful STB Adrian Criț declara într-un interviu acordat „Adevărul” că starea parcului de mijloace de transport gestionat de STB nu este una de invidiat, iar costurile pentru repararea acestora depășesc valoarea vehiculelor.

Societatea noastră cumpără numai piese de schimb certificate de RAR pentru repararea troleibuzelor, respectiv, autobuzelor. Dacă sunt piese care nu concură la siguranța circulației, este adevărat că mai putem utiliza și componente demontate de pe vehicule scoase din funcțiune. Deci, este vorba de piese care nu interacționează cu sistemul de frânare sau cu sistemul electric. Din cele 160 de troleibuze care vor circula de la 1 august, de exemplu, majoritatea sunt vechi. Sunt Astra Ikarus cumpărate în 1995-1997, care nu îndeplinesc cerințele de accesibilitate și nu au aer condiționat. La 75 dintre ele problema climatizării s-a rezolvat în timp. Dacă vorbim de parcul de autobuze, avem de câțiva ani 400 de vehicule Otokar în trei game de lungime, dar și mașini Mercedes Citaro Hybrid. Cam o jumătate din parcul de 1.000 de mașini programat zilnic sunt vehicule noi. Totuși, primele 500 de Mercedesuri Citaro mai vechi au fost achiziționate în 2006 fără climatizare. Din păcate, aceste autobuze mai vechi au acum mari probleme tehnice la motoare sau la cutiile de viteze. Costurile pentru repararea acestora sunt extrem de mari, depășesc chiar valoarea vehiculului. Mașina valorează acum câteva mii de euro, iar o reparație este peste 10.000 de euro. Adică mai bine cumpăram vehicule noi”, declara șeful STB în luna august.

În ce privește aceste 100 de autobuze electrice, Criț spunea că toate cele 100 de autobuze electrice, inclusiv stațiile de încărcare, vor fi livrate până la 31 decembrie 2023. „Noi, în schimb, trebuie să luăm măsuri pentru a putea alimenta stațiile de încărcare. Sperăm că până în decembrie să avem acele puncte trafo pentru a alimenta stațiile”, a declarat atuni șeful STB.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite