Bucureşti: Zeci de mii de angajatori au intrat în panică de teamă că trebuie să stea la coadă pentru depunerea declaraţiilor fiscale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru că nu se mai pot face depuneri online pe site-ul Casei de Asigurări de Sănătate Bucureşti (CASMB), angajatorii trebuie să meargă la ghişee cu documentele. Reprezentanţii CASMB spun că nu este o situaţie permanentă şi că oricum declaraţiile depuse online nu au avut niciodată valoare dacă nu erau dublate şi de documentele pe hârtie.

Mai mulţi angajatori din Capitală care au încercat, zilele acestea, să depună declaraţiile fiscale online au constatat că aplicaţia este suspendată.
„La CASMB s-au suspendat depunerile on-line care funcţionează de câţiva ani şi s-a trecut la depunerea pe suport de hârtie cu dischetă. Absurd! În plus, nu s-a comunicat oficial nimic. E jignitor să pui iar mii de asiguraţi la cozi la ghişee“, a spus Florin Rugină, reprezentantul unei firme din Capitală.

Reprezentanţii CASMB spun că situaţia este temporară, până când se vor rezolva problemele de logistică.

„Nu este cazul ca cineva să intre în panică, declaraţiile se depun până pe data de 25 a lunii. Până acum, conform legii, declaraţiile trebuiau depuse tot pe hârtie deoarece nimic din ceea ce venea pe suport electronic nu era valabil pentru că nu era autentificat cu semnătură electronică. Din cauză că în Bucureşti sunt foarte mulţi angajatori, CASMB a introdus în anul 2006 posibilitatea depunerii online, fără să existe însă această obligativitate în lege“, ne-a spus Cristina Călinoiu.


Se pot evita cozile

Astfel, singura facilitate pe care o aveau până acum agenţii economici care trimiteau online declaraţiile fiscale era aceea că scăpau de statul la coadă dar trebuiau oricum să facă un drum la CASMB pentru a depune actele pe suport de hârtie, numai că nu le depuneau la ghişeu, ci într-un plic într-un container special.
Mai sunt însă şi alte opţiuni pentru a se evita îmbulzeala. „Cel mai bine este ca angajatorii să trimită actele, atât pe suport electronic, cum ar fi un CD, cât şi dublate pe hârtie, cu semnătură şi ştampilă, într-un plic, prin poştă. Mă mir că sunt încă agenţi economici sau contabili care nu ştiu acest lucru nici acum. Nu au motiv să vină să stea la coadă“, ne-a mai spus Cristina Călinoiu.


Ce spune legea:

Listele nominale privind evidenţa nominală a asiguraţilor angajaţi şi a obligaţiilor de plată către Fondul Naţional al Asigurărilor de Sănătate se depun de către angajatori la casele de asigurari de sănătate începând cu anul 2006, în baza ordinului Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 221/2005. Acest ordin, modificat ulterior prin ordin CNAS nr. 617/2007, prevede:

art. 32) Persoanele juridice şi persoanele fizice, în calitate de angajator, care, potrivit legii, au obligaţia de plată către fond, declară aceste obligaţii la organele fiscale teritoriale la care sunt luate în evidenţă ca plătitori de impozite şi taxe. Listele nominale cu salariaţii se depun lunar, până la data de 25 a lunii curente pentru luna anterioară, la casele de asigurări de sănătate la care aceştia au optat.

(art. 33) Listele privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către fond, semnate şi ştampilate, se vor depune la CAS pe suport hârtie şi în format electronic. (Formatul electronic presupune suport de stocare optic, magnetic sau tip flash disk).
Raportarea în format electronic, însoţită de o semnătură electronică agreată de ambele părţi, se poate transmite online, urmată de trimiterea datelor pe suport hârtie semnat şi ştampilat.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite