Un nou studiu de fezabilitate pentru podul peste Dunăre la Brăila. Va costa peste 5 milioane lei şi are toate şansele să fie perfect inutil
0Fantoma podului peste Dunăre îi bântuie din nou pe brăileni. Zilele acestea, se efectuează un nou studiu de fezabilitate care ar urma să stabilească locaţia şi coordonatele viitorului pod. Va costa 5,6 milioane de lei şi, foarte probabil, va fi perfect inutil.
"Au început măsurătorile pentru studiile topo şi geo pentru pod. Sunt veniţi cei de la Bucureşti, firma care se ocupă de treaba asta. Le-am dat avizul pentru lucrări. Au desenul respectiv legat de unde vor face aceste măsurători, în funcţie de condiţiile tehnice, impunerile legislative. Vor sta în Brăila încă o săptămână, până vor termina, pentru că este vorba de actualizarea studiului de fezabilitate respectiv. Ce se va întâmpla mai departe? Cum şi când se va promova? Nu ştiu să vă dau un răspuns. Dar faptul că au primit această finanţare şi au venit să îşi realizeze studiile respective este un semnal pozitiv", a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, Aurel Simionescu, primarul Brăilei.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţa, încă din luna aprilie a acestui an, că a semnat contractul pentru acest proiect cu "institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate", asociat cu mai multe firme denumite prin iniţiale: SC "E.D.iN" SRL şi SC "S.T.E." SRL, plus italienii de la "Pegaso ingegneria" SRL. Tot atunci s-a făcut public faptul că valoarea totală a contractului este de 5.635.643,87 lei, fără TVA, finanţarea venind 85% din fonduri FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi 15% de la bugetul de stat.
Nu se ştie ce finalitate va avea acest studiu, în contextul în care proiectul investiţional Drum Expres "Dobrogea Express", care include şi podul peste Dunăre, a fost lăsat în coada listei ca importanţă în Master Planul General de Transport, cu orizont de implementare abia în 2030.
Studii de fezabilitate pentru acest pod iluzoriu s-au tot făcut în ultimii 25 de ani. Ultimul datează din 2011, atunci când, la Brăila a fost contractat un împrumut nerambursabil în valoare de 200.000 de euro, de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), pentru studiu de fezabilitate la pod. Alţi 250.000 euro au mai fost cheltuiţi ulterior pentru studii geodezice şi hidrotehnice. În final, experţii au tras concluzia că ar fi nevoie de 120 de milioane de euro pentru un pod principal de 1.520 de metri şi două viaducte, de câte 600 şi 420 de metri. Ultimul studiu contractat indică că proiectul nu mai este de actualitate.
Citiţi şi
- Brăila Cum aruncă statul român milioane de euro pe apa Dunării pentru celebrul pod-fantomă între Brăila şi Galaţi