Cauze şi măsuri imediate pentru eşecul elevilor teleormăneni la bacalaureat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
isj tr

Absenteismul, lipsa pregătirii serioase şi constante, tratarea cu superficialitate a examenului, neimplicarea părinţilor şi insuficienta implicare a profesorilor au fost cauzele găsite de Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman pentru eşecul la bacalaureat din Teleorman. Instituţia şi-a propus un plan de măsuri imediate pentru a îmbunătăţi rezultatele din toamnă.

 La 44,31% a crescut procentul de promovabilitate la bacalaureat în Teleorman, de la 42,73% cât fusese iniţial, înainte de soluţionarea contestaţiilor. Procentul de promovabilitate din judeţ rămâne unul dintre cele mai scăzute din ţară. Rezultatele obţinute la examenele naţionale în Teleorman au fost analizate cu prilejul unei conferinţe de presă susţinute la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman.

”Analizând  rezultatele din 2012 şi până în prezent, am avut creştere. Ne-am fi dorit mai mult. Evident că vrem să fie peste media pe ţară. Toată lumea îşi doreşte mai mult. Anul acesta suntem pe un palier. 45,27 (2014) cu 44, 31(2105)”, a spus inspectorul general Valeria Gherghe.

În căutarea cauzei eşecului la bacalaureat, ISJ Teleorman a analizat rezultatele pe discipine, concluzionând că matematica este cea mai mare problemă a elevilor teleormăneni la bacalaureat. ”Am încercat să analizăm pe fiecare probă în parte. Să vedem care e problema noastră. Am constatat că la toate obiectele examenului de bacalaureat procentul este peste 50%. Mai puţin la matematică unde avem 36,66%” , a mai spus inspectorul general.

Cauzele eşecului

”Nu vreau să găsesc vinovaţi  şi nu vreau să arăt cu degetul către nimeni. Până la urmă, demersul educaţional este unul în parteneriat. Fie că suntem profesori, părinţi elevi, trebuie să facem împreună lucrurile să funcţioneze”, a afirmat şeful IŞJ Teleorman despre eşecul de la bacalaureat.

Absenteismul din timp anului şcolar, lipsa unei pregătiri seriose şi constante, tratatea în unele cazuri cu superficialitate a examenului, insuficienta implicare în monitorizarea pregătiri elevilor a  unor cadre didactice şi slaba implicare în demersul educaţional  a părinţilor au fost nominalizate drept cauze ale insuccesului a mai bine de jumătate dintre absolvenţii teleormăneni la bacalaureat.

Măsuri imediate

În ceea ce priveşte unităţile şcolare unde promovabilitatea la bacalaureat este, de ani buni, zero, conducerea ISJ Teleorman ia în calcul reorganizarea reţelei şcolare.

Ca măsuri imediate în perspectiva sesiunii din toamnă a bacalaureatului, în perioada următoare vor avea loc întâlniri cu directorii unităţilor de învăţământ, se va elabora graficul de pregătire suplimentară petru absolvenţii nepromovaţi în fiecare unitate de învăţământ şi se va monitoriza modul de desfăşurare a pregătirii suplimentare a candidaţilor.

”Ne-am propus ca în urma monitorizăii programului de pregătire să facem în fiecare săptămână un comunicat de presă, să afişăm pe site-ul ISJ graficul şi în fiecare săptămână câţi elevi au participat la programele de pregătire”, a mai spus inspectorul general.

Alexandria



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite