Situație delicată la Tarom. Un avion, reţinut la sol în Amsterdam de o companie specializată în recuperări de datorii
0Un avion al TAROM a fost reţinut temporar la sol, la Amsterdam, de o companie specializată în recuperarea compensaţiilor, din cauza neplăţii compensaţiilor relatează Boarding Pass.
Site-ul specializat în ştiri din domeniul aviaţiei Boardinga Pass a relatat miercuri că în data de 25 octombrie o cursă Tarom Amsterdam - Bucureşti a decolat cu întârziere de o oră şi jumătate după ce o companie olandeză specializată în recuperarea compensaţiilor pentru pasagerii afectaţi de anulări şi întârzieri a reţinut aproape 8000 delitri de combustibil destinaşi alimentării avionului, motivul fiind refuzul companiei de stat de a plăti compensaţii confirmate de instanţele de judecată.
”După ani întregi de solicitări, compania nu a avut altă soluție decât să recurgă la sechestrarea a 7.841 de litri de combustibil dintr-un avion Tarom, pentru a asigura despăgubirile datorate pasagerilor afectați”, a transmis compania olandeză, scrie boardingpass.ro.
Compania a explicat că a mai avut încercări de a obțione plata compensațiilor, fără rezultat însă.
”Referitor la situaţia apărută în legătură cu zborul TAROM RO362 Amsterdam – Bucureşti din data de 25 octombrie 2024, dorim să menţionăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensaţiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă şi fără un contact direct cu reprezentanţii TAROM, nici la sediul central şi nici la reprezentanţa companiei din Bruxelles. TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acţiune”, a transmis compania.
Suma restantă a fost transferată, iar zborul către Bucureşti a fost realizat, însă au existat şi sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez, reclamă Tarom, care a precizat că urmăreşte clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăţi deja efectuate şi recuperarea sumelor care au fost dublate prin acţiunea companiei olandeze.
De asemenea, TAROM afirmă că a efectuat către această companie specializată în recuperarea compensaţiilor plăţi aferente unor solicitări de compensaţie pentru cereri de despăgubire înregistrate înainte de pandemie, în baza notificărilor primite anterior şi, de asemenea, alte plăţi erau deja în curs de realizare.
”Asigurăm pasagerii şi partenerii noştri că TAROM continuă să trateze aceste solicitări cu seriozitate şi va rămâne dedicată soluţionării tuturor situaţiilor într-un mod echitabil şi transparent”, indică Tarom.