„Adevărul“, de patru ani cel mai de încredere ziar al românilor
0„Adevărul“ îşi păstrează poziţia de cel mai de încredere cotidian din România pentru a patra oară consecutiv, în urma studiului „Trusted Brands 2014 – Mărcile în care au încredere românii“.
„Adevărul“ se numără printre cele mai longevive ziare din România, împlinind 125 de ani de existenţă în anul 2013. În istoria sa, cotidianul „Adevărul“ a cunoscut diverse etape de dezvoltare, dar ceea ce a contat cel mai mult a fost relaţia cu cititorii. Tocmai de aceea, în ultimii ani, redacţia a dezvoltat atât ediţia tipărită, cât şi varianta online, dispunând astăzi de un proiect multimedia complex: „Adevărul Live“.
„Trusted Brands 2014“, unul dintre celei mai importante studii de piaţă asupra consumatorului în Europa, este realizat de Reader's Digest în zece ţări, printre care şi România. Obiectivul studiului, ajuns în acest an la a paisprezecea ediţie în Europa şi a noua ediţie în România, este identificarea şi premierea mărcilor care au reuşit să câştige încrederea consumatorilor în acest an.
În ceea ce priveşte studiul realizat în România, rezultatele au dovedit încă o dată că românii rămân fideli mărcilor care reuşesc să le câştige încrederea, la majoritatea categoriilor liderii rămânând aceiaşi, indiferent de schimbările care se produc pe piaţă. În România, s-au înregistrat 4.831 de chestionare completate
Cotidianul „Adevărul“ a devansat în competiţia din acest an titluri prestigioase precum „Jurnalul Naţional“ şi „Libertatea“.
De asemenea, televiziunea Pro TV, care în ultimul an a trecut prin schimbări majore, a reuşit să-şi câştige, pentru a noua oară consecutiv, poziţia de lider la categoria Televiziune, iar postul Europa FM este staţia de radio în care românii au cea mai mare încredere.
La categoria Profesii, campionii încrederii la români rămân, ca şi în anii trecuţi, pompierii (92%), piloţii (88%) şi farmaciştii (78%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situează politicienii (doar 14% dintre români au încredere în ei), agenţii imobiliari (cu numai 20% procent de încredere) şi liderii de sindicat (cu 24% procent de încredere). Interesant este faptul că, în România, încrederea în profesori a crescut foarte mult faţă de anul trecut – dacă în 2013 s-a dovedit a fi cea mai mică din Europa (57%, faţă de 72% media europeană), în acest an 73% dintre respondenţi au declarat că au încredere în cadrele didactice.
„Este a noua ediţie în România şi, tot acum, Reader’s Digest aniversează 10 ani de prezenţă aici. Îmi place că, în toţi aceşti ani, ceva nu s-a schimbat: mărcile româneşti au rămas pe val. Două treimi din categoriile locale sunt câştigate de branduri româneşti“, a declarat Florin Petrescu, country manager Reader's Digest România.
Trusted Brands 2014 s-a desfăşurat concomitent în zece ţări europene, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii comune celor zece ţări europene şi un număr de maximum 18 categorii locale. Participanţii la sondaj nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze în funcţie de „Calitate“, „Valoare excelentă“, „Imagine puternică“, „Înţelegerea nevoilor clienţilor“ şi „Responsabilitate socială“.
Vă prezentăm în continuare câştigătorii Trusted Brands România 2014:
Categorii locale:
Produse de panificaţie: Vel Pitar
Produse lactate: Napolact
Produse din carne: Cris-Tim
Ulei de gătit: Untdelemn de la Bunica
Condimente: Fuchs
Ape minerale: Borsec
Hrană pentru animale: Pedigree
Clinici private: Medlife
Cafea: Jacobs
Pastă de dinţi: Colgate
Farmacii: Catena
Retailer electrocasnice: Altex
Săpun: Dove
Deodorant: Nivea
Centre comerciale: Kaufland
Cotidiene: Adevarul
Staţii radio: Europa FM
Staţii TV: Pro TV
Categorii europene:
Automobile: Volkswagen
Electrocasnice: Philips
Computere personale: HP
Telefonie mobilă: Nokia
Reţea telefonie mobilă: Vodafone
Camere foto: Nikon
Agenţii de turism: Paralela 45
Bănci: Banca Transilvania
Carduri de credit: Visa
Companii de asigurări: Astra Asigurari
Furnizori servicii internet: RCS & RDS
Benzinării: Petrom
Vitamine: Eurovita
Remedii împotriva răcelii şi gripei: Nurofen
Analgezice: Algocalmin
Produse de îngrijire a părului: Head & Shoulders
Produse de îngrijire a pielii: Nivea
Produse de machiaj: Avon
Detergenţi: Ariel
Cereale pentru micul dejun: Nestle