Capcana ambalajelor: Cum sunt manipulați copiii să aleagă alimentele nesănătoase. „Companiile le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor”

0
Publicat:

Companiile alimentare recurg la tactici „lipsite de etică”, folosind culori strălucitoare și personaje din desene animate pentru a manipula copiii să își dorească dulciuri și chipsuri, conform unui raport citat de The Guardian.

Ambalajele colorate ale dulciurilor îi atrag pe copiii - Foto Shutterstock
Ambalajele colorate ale dulciurilor îi atrag pe copiii - Foto Shutterstock

Bite Back, afiliată imperiului culinar al lui Jamie Oliver, a cerut experților în nutriție să evalueze 262 de produse alimentare dulci din Marea Britanie, fabricate de cele mai mari 10 companii, subliniind preocupările privind sănătatea copiilor. 

Concret, Oliver  îi acuză pe producătorii de alimente că aleg ambalaje deliberat create să „capteze mințile tinere”, promovând astfel vânzarea de alimente nesănătoase, relatează The Guardian. 

Studiul efectuat de Action on Salt, un grup de experți în nutriție asociat cu Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că: 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr, 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase, 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor. 

Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, au transmis reprezentanții Bite Back. 

La rândul lui, Jamie Oliver a afirmat: „Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”

Joi, organizația Bite Back își va expune probele în cadrul unei investigații desfășurate de Camera Lorzilor referitoare la alimentele ultraprocesate, dieta și obezitate. 

Conform raportului, toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International, care deține mărcile Cadbury, Oreo, Milka și Dairylea, au fost clasificate ca nesănătoase. De asemenea, s-a constatat că toate cele 22 de produse de la Ferrero conțineau cantități semnificative de grăsimi, sare sau zahăr, conform concluziilor Bite Back. 

Raportul a constatat că Mars, PepsiCo și Kellogg's comercializează zeci de produse atrăgătoare pentru copii care sunt considerate nesănătoase. În ciuda acestui fapt, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost produs de Danone. 

În luna februarie, Wes Streeting, membru al Partidului Laburist, și-a exprimat îngrijorarea că „în calitate de cetăţeni, suntem foarte manipulaţi de marketingul alimentelor care ne este aruncat în faţă”. El a subliniat că există „argumente serioase” pentru impunerea unor noi restricții asupra ambalajelor alimentare. 

Streeting a promis că un guvern laburist va implementa o limită de ora 21:00 pentru publicitatea acestor produse, îndemnând în același timp producătorii de alimente să se implice activ în lupta împotriva obezității. În absența unor măsuri proactive din partea acestora, el a avertizat că ar putea fi necesară o acțiune coercitivă pentru a-i determina să acționeze, comparând acest proces cu acțiunea unui "cilindru compresor". 

Departamentul de Sănătate şi Asistenţă Socială a declarat că guvernul are „un istoric dovedit în ceea ce priveşte luarea de măsuri privind obezitatea infantilă”

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite