Record de viteză pe calea ferată din România. O locomotivă a depășit 200 de km/h VIDEO

0
Publicat:

Minunea s-a întâmplat pe inelul feroviar al AFER de la Făurei, județul Brăila, unul dintre cele mai mari inele feroviare din Europa Centrală și de Est.

Trenul a circulat cu 210 km/h
Trenul a circulat cu 210 km/h

Odată cu finalizarea lucrărilor de reparații, pe Inelul mare Făurei (13,7 km) s-a stabilit un nou record de viteză de 210 km/h, pe o linie de cale ferată din România.

Acest lucru s-a întâmplat joi, 8 iunie, când s-a efectuat cursa de probă cu o locomotivă, a operatorului național de transport feroviar de călători.

Testele în cursul cărora a fost atinsă viteza menționată au fost făcute după ce CFR SA a reparat în perioada 2 mai – 7 iunie 2023 suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km).

”Lucrările de reparații au constat în:înlocuire traverse; buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km); profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km; verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig zag faţă de axul căii ferate, înăltime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la un număr de 276 de stȃlpi LC; lucrări de reparaţie a cablului colector între stȃlpii SBC;  lucrări de reglare a pendulelor antivȃnt la 176 stȃlpi SBC”, potrivit clubferoviar.ro.

Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 și este singurul Centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.

Inelul de încercări Făurei aduce anual profituri de peste 800.000 de euro și este unul din cele mai mari centre de profil din Europa. Dacă vor fi efectuate investiții de ordinul zecilor de milioane de euro, mult peste veniturile aduse într-un an de inel, acesta ar putea fi adus în topul internațional al poligoanelor de încercări feroviare.

În Europa există patru astfel de centre de testare, cel de la Făurei fiind unul dintre cele mai mari din lume. Poziția sa geografică reprezintă principalul avantaj. De asemenea, perspectiva achizițiilor de vehicule feroviare noi pentru România efectuate prin ARF vine complementar avantajelor inelului, deoarece vor fi necesare teste”, mai scrie clubferoviar.ro.

Una dintre priorități ar fi creșterea vitezelor maxime oferite aici. Un astfel de inel poate fi considerat ca fiind eficient şi atractiv pentru solicitanți, dacă viteza de rulare permisă este de cel puțin 200 km/h. Deocamdată, inelul feroviar de încercări de la Făurei permite o viteză maximă de 200 km/h, viteza constructivă fiind cu 10% mai mare.

Calitatea ofertei pe care ar putea-o prezenta inelul ar crește, dacă prin investiții ar fi crescută viteza maximă de testare, la 250 km/h, de exemplu, spun reprezentanții autorității.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite