Podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, reasfaltat pentru a cincea oară
0Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat cu fast în vara anului 2023, a intrat din nou în reparații, iar traficul se desfășoară pe o singură bandă până la începutul lunii iunie.

Sunt din nou probleme la podul peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate de România. Pentru a cincea oară, obiectul a intrat în proces de asfaltare, o statistică îngrijorătoare având în vedere că podul are o vechime de mai puțin de un an.
Lucrările vizează sensul Brăila – Tulcea, unde muncitorii îndepărtează vechiul strat de asfalt – proces realizat atât mecanic, cât și manual, pentru a proteja folia specială dintre tablierul metalic și stratul asfaltic. În trecut, această folie ar fi fost deteriorată în timpul lucrărilor, generând costuri mari de înlocuire.
De această dată, autoritățile speră că noua mixtură bituminoasă, testată într-un laborator din Italia, va avea o rezistență mai mare în fața traficului intens și a variațiilor de temperatură.
Decopertarea manuală va prelungi durata lucrărilor
Totuși, decopertarea manuală va prelungi durata lucrărilor, iar relansarea circulației în regim normal este estimată abia pentru prima decadă a lunii iunie.
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat în vara lui 2023. De atunci, a fost în centrul atenției din cauza problemelor apărute. Un trecător a observat că numeroase șuruburi nu sunt strânse ceea ce a stârnit un val de comentarii și ironii. Apoi, porțiunea de acces de pe malul brăilean s-a tasat, obligând constructorul să ia măsuri.
De mai multe ori, asfaltul de pe pod s-a stricat și a fost reparat. De altfel, podul nu a fost recepționat de autoritățile române din cauza problemelor enumerate și pentru că nu a fost finalizat/dat în circulație un drum de legătură de pe malul tulcean.
Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică.
Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri şi le oferă şoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral.