Grindeanu merge în inspecție la podul suspendat peste Dunăre: „Acea lucrare nu a fost recepţionată. Punct!”

0
Publicat:

Podul peste Dunăre nu a fost recepţionat încă, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă. Oficialul a spus că va merge în inspecție la pod la începutul săptămânii viitoare.

Podul peste Dunăre de la Brăila FOTO: C. Mazilu
Podul peste Dunăre de la Brăila FOTO: C. Mazilu

„În primul rând, o să merg şi săptămâna viitoare în zonă şi o să dau mai multe explicaţii acolo. Pe larg o să abordăm subiectul săptămâna viitoare, pentru că voi merge acolo, în zonă. Voi merge în primul rând să văd cum merge investiţia drumului expres Galaţi-Brăila, o investiţie care trebuie să se finalizeze la sfârşitul anului, la jumătatea anului viitor. Trebuie să vedem. Da, cu acea ocazie voi detalia şi acest subiect.  Un singur lucru vreau să spun în acest moment: acea lucrare nu a fost recepţionată. Punct. Restul detaliem săptămâna viitoare, vă asigur, fără niciun fel de problemă”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă în județul Timiș. 

Noul pod peste Dunăre, noi probleme: infiltrații la structura de rezistență

Inspecția ministrului la podul peste Dunăre vine în contextul în care au apărut noi probleme la podul suspendat peste Dunăre, care leagă Brăila-Galați de Tulcea, supranumit Golden Gate de România.

Recent, au fost descoperite infiltraţii în structura de rezistenţă subacvatică a podului, la 12 metri adâncime. Fisurile au apărut la blocurile de ancoraj, în locul în care sunt prinse de sol firele care susțin podul. Fiecare bloc are adâncimea de 35 de metri și a fost umplut cu 40.000 de metri cubi de beton, ceea ce înseamnă că poate susține o greutate de 100.000 de tone.

„Această problemă a fost identificată de către echipa de consultanță, care a deschis mai multe rapoarte de neconformitate. Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) cunoaște si primește rapoarte de monitorizare lunare cu privire la infiltrațiile de la blocul de ancoraj. Rapoarte ce sunt analizate si monitorizate de către echipa de supervizare a lucrărilor“, a transmis CNAIR.

Din cauza acestor probleme, compania a informat că nu poate recepționa lucrările la Podul de la Brăila.

Podul, în reparații la două luni de la inaugurare

Nu sunt singurele probleme apărute la podul peste Dunăre inaugurat la 6 iulie 2023. În august, au fost găsite peste 400 de şuruburi slăbite şi zone cu asfalt denivelat. În septembrie, podul a intrat în reparații. Constructorul a început decopertarea asfaltului vălurit de pe prima bandă, ducând la restricții de circulație și pe timpul zilei.

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat atunci că problemele au apărut din cauză că nu s-au respectat restricțiile de tonaj impuse, în zilele caniculare, atunci când masa maximă autorizată ar fi trebuit să fie de 7,5 tone.

„Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj. Știţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri“, a declarat Cristian Pistol.

Podul peste Dunăre nu a fost recepționat FOTO: Ionel Scrioșteanu
Podul peste Dunăre nu a fost recepționat FOTO: Ionel Scrioșteanu

Explicațiile constructorului

De asemenea, WeBuild, constructorul italian al podului peste Dunăre de la Brăila, susține că asfaltul s-a deteriorat din cauza TIR-urilor care vin din Ucraina, și nu numai, care transportă cantități peste masa maximă permisă, stabilită la 40 de tone.

Au fost încărcări foarte excedente în timpul deschiderii, pe acest pod. Mai mult decât atât, podul are un tonaj maxim pentru 40 de tone. Să nu zicem că noi avem un control făcut în mod electronic care înregistrează tonajele excedente. Și, mai mult decât atât, am avut o perioadă de vară foarte caldă și s-a decis să reducem acest tonaj. Mulți oameni au observat acest lucru și întrebarea este și una de ce aceste făgașe sunt prezente doar pe calea 1, unde calea 1 este de la partea Jijilei (Tulcea) spre Brăila și nu invers? Vă zic imediat de ce: toate camioanele încărcate în mod excedent, pe care vi l-am menționat, vin din Ucraina sau vin și din alte părți, din Constanța, de la Marea Neagră“, a explicat Alan Scutti, manager tehnic Webuild.

Podul peste Dunăre aduce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară. Totodată, podul este cea mai scumpă construcție post-revoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Podul peste Dunăre are o garanție de 10 ani. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite