Cum se pregătesc operatorii aerieni de sezonul estival

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Protecţia Consumatorilor a „băgat în ședință“ operatorii aerieni, iar aceștia au explicat cum vor despăgubi călătorii din sezonul estival în caz de întârzieri sau anulări ale zborurilor.

 FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

În apropierea sezonului estival și mai ales că afluxul de turiști va fi unul mare dacă avem în vedere că se apropie două competiții majore internaționale – Campionatul European de Fotbal, care se va desfășura în Germania, și Jocurile Olimpice de Vară de la Paris –, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat o întâlnire cu principalii operatori aerieni din România, TAROM, Wizz Air și HiSky, dar și cu reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București.

„Președintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca, a solicitat companiilor, în cadrul întâlnirilor, măsuri și strategii pentru eliminarea problemelor întâmpinate de consumatori, în anii trecuți, din cauza unor zboruri întârziate sau anulate, precum și referitoare la modul de gestionare a situațiilor speciale care pot apărea și a potențialelor reclamații, astfel încât instituția să se asigure că drepturile consumatorilor vor fi respectate. Totodată, au fost analizate soluțiile implementate deja de companii, în urma acțiunilor de control precedente, ANPC oferind consiliere operatorilor economici pentru îmbunătățirea condițiilor pe care aceștia le oferă consumatorilor“, a transmis Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

La Wizz Air, plângerile sunt contra cost

Din discuțiile purtate, s-au desprins câteva idei, menite să contribuie la informarea consumatorilor. Reprezentanții holdingului Wizz Air au susținut că au întreprins măsuri pentru pregătirea sezonului de vârf, au contractat un furnizor secundar de servicii de cazare pentru a contribui la gestionarea perturbărilor din România (măsură disponibilă doar în Italia și România) și au precizat că, pentru ca drepturile pasagerului să fie respectate, biletul trebuie să fie achiziționat de pe platforma de vânzări disponibilă pe site-ul oficial www.wizzair.com, direct, sau de pe aplicația de mobil, recomandându-se pasagerilor să nu efectueze achiziția de pe alte platforme intermediare de vânzare bilete. De asemenea, compania a specificat că, în cazul unei reclamații legate de zborurile Wizz Air, pasagerii trebuie să se adreseze Wizz Air Hungary Ltd. sau Wizz Air Malta Limited, în funcție de compania care a operat zborul, menționând că pentru obținerea compensațiilor către pasageri, în cazul anulării unui zbor sau al întârzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, pasagerii trebuie să le solicite separat, printr-o cerere, în care trebuie menționate și datele bancare pentru a fi utilizate la plată. În cazul apariției problemelor, consumatorii trebuie să se adreseze Wizz Air, prin call-center, la numărul de telefon disponibil pasagerilor contra cost, pe site-ul companiei.

La TAROM, compensația vine ca voucher electronic

La rândul ei, Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM SA a transmis că, în cazul anulării unui zbor, al întârzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum și în situația de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensația financiară sub formă de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM, în termen de un an de la data emiterii. Valoarea acestora este de 350 de euro pentru o compensație de 250 de euro, de 500 de euro pentru compensație de 400 de euro și de 750 de euro pentru compensație de 600 de euro.

Pe de altă parte, compania aeriană Hisky Europe SRL a formulat o serie de precizări după ce a ținut să sublinieze că în anul 2023 a operat peste 9.000 de zboruri comerciale, regulate și charter. Astfel, principalele motive care au dus la întârzierea zborurilor au fost condițiile meteorologice nefavorabile, întârzierile cauzate de aglomerarea spațiului aerian european, întârzierile cauzate de greve ale controlorilor de trafic aerian sau probleme tehnice ale aeronavelor și aglomerația de pe aeroporturile destinațiilor de vacanță.

În fine, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a comunicat că se află în curs de amenajare a spațiilor, în urma contractării noilor furnizori din zona comercială, dar și a celor rezervate fumătorilor.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite