Avertismentul șefilor companiilor aeriene din Europa: Industria aviatică trebuie consolidată

0
Publicat:

Consolidarea suplimentară a companiilor aeriene europene este necesară pentru a menține competivitatea industriei, potrivit afirmațiilor făcute miercuri de Luis Gallego, directorul general al IAG, firmă mama a British Airways și Iberia, într-un moment în care Uniunea Europeană analizează o nouă tranzacție.

foto avion în cer
Industria aviatică trebuie consolidată Foto: Pixabay

„Dacă nu vom permite consolidarea în Europa, vom distruge operatorii aerieni din Europa”, a declarat Luis Gallego la o conferinţă din domeniul aviaţiei, transmite Reuters.

Comisia Europeană urmează să decidă săptămâna aceasta dacă va permite Lufthansa să achiziţioneze o participaţie de 41% în operatorul aerian italian ITA Airways. Autorităţile UE de reglementare antitrust au avertizat în ianuarie că tranzacţia ar putea reduce concurenţa la zborurile către şi dinspre Italia.

„Operatorul aerian portughez TAP a supravieţuit în timpul pandemiei doar datorită plătitorilor de taxe ... dacă te uiţi la acele companii aeriene, AerLingus a fost achiziţionată de IAG ... acele companii aeriene au un viitor mult mai bun ca parte unor firme aeriene mai mari. Trebuie încurajate astfel de tranzacţii”, a declarat şeful Ryanair, Michael O'Leary.

Separat, şeful Lufthansa, Carsten Spohr, le-a spus jurnaliştilor că operatorul aerian german vrea să finalizeze tranzacţia cu ITA Airways „cât mai curând posibil”, adăugând că este optimist înainte de notificarea obiecţiunilor Comisiei privind acordul.

Lufthansa, care operează deja brandurile Swiss, Austrian Airlines şi Brussels Airlines, a anunţat în aprilie 2023 că va achiziţiona o participaţie de 41% la ITA Airways, printr-o investiţie iniţială de 325 milioane de euro, obiectivul fiind de a prelua controlul complet în viitor.

În urma acordului cu ITA, Lufthansa va avea o cotă de piaţă într-un mediu dominat de companii aeriene low-cost, cum ar fi Ryanair (Irlanda) şi Easyjet (Marea Britanie). 

În septembrie, anul trecut, Premierul Italiei, Giorgia Meloni, a început să pună presiune pe Comisia Europeană să sprijine acordul prin care grupul german Lufthansa va prelua o participaţie minoritară la ITA Airways, o companie aeriană italiană succesoare a fostei Alitalia.

Comisia Europeană încă nu a aprobat acordul. Decizia este de competenţa comisarului european pentru economie, Paolo Gentiloni. Fost premier al Italiei, social democratul Gentiloni ar putea fi un rival pentru partidul politic de extremă dreaptă Fratii Italiei (Fratelli d'Italia, FDI) al lui Meloni.

Tranzacţia este analizată de autorităţile de concurenţă, atât la nivel naţional, cât şi european.

La nivelul UE se va acorda o atenţie sporită dacă va fi creată o situaţie de monopol la aeroporturile din Roma şi Milano.

În urma acordului cu ITA, Lufthansa va avea o cotă de piaţă într-un mediu dominat de companii aeriene low-cost, cum ar fi Ryanair (Irlanda) şi Easyjet (Marea Britanie).

De asemenea, Lufthansa este interesată de preluarea companiei aeriene portugheze TAP. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite