Lecție controversată într-un manual de clasa a V-a, aprobat de Minister. Elevii învață că fuga de acasă este o soluție

0
Publicat:

Un manual de Educație Socială pentru clasa a V-a, aprobat de Ministerul Educației, stârnește controverse. În exemplele oferite copiilor, părinții sunt prezentați ca opresori, iar fuga de acasă, ca o soluție pentru elevi.

Exemplele oferite copiilor în manualul de Educație Socială stârnesc controverse. FOTO Shutterstock
Exemplele oferite copiilor în manualul de Educație Socială stârnesc controverse. FOTO Shutterstock

Înainte să ajungă la elevi, manualul a trecut printr-un proces de verificare a Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare, potrivit euronews.ro, care prezintă câteva exemple oferite elevilor.

Într-una dintre lecții, Maria, o fată de la țară, apare în rolul „oprimatei”, în timp ce tatăl ei este descris ca „opresor” din cauza faptului că se opune ca ea să meargă la un liceu din oraș.

Într-una dintre scene, fata plănuiește să fugă de acasă, împreună cu sora ei, la o mătușă de la oraș, ca să își continue studiile.

Lecția controversată. FOTO manuale.edu.ro / Sursa euronews.ro
Lecția controversată. FOTO manuale.edu.ro / Sursa euronews.ro

„O metodă de intervenție socială”

Este doar unul dintre exemplele prezentate în manual în aceeași notă. 

Potrivit specialiștilor din domeniu, termenii utilizați în manual sunt adesea folosiți  domeniu, iar exercițiul este unul potrivit pentru elevi.

„Sunt termeni specifici teatrului-forum. Este o metodă de intervenție socială care stimulează creativitatea, stimulează dialogul între oameni și are ca scop final această schimbare de atitudine în privința unor probleme sociale”, a declarat Andreea Popescu, profesoară de psihologie, potrivit euronews.ro, care i-a contactat atât pe autorii manualului, cât și pe reprezentanții Ministerului Educației, fără a primi deocamdată un răspuns.  

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite