Echipa lui Trump, divizată de felul cum ar trebui să se ocupe de procedura de destituire iniţiată de Partidul Democrat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tentaculele investigaţiei iniţiate de Partidul Democrat pentru suspendarea preşedintelui Donald Trump se întind dincolo de capacitatea de control a liderului de la Washington.

Biroul vicepreşedintelui, Biroul şefului de cabinet, Departamentul de Stat, Departamentul Energiei, Biroul de administraţie şi buget şi Departamentul de Jsutiţie se numără printre entităţile guvernamentale care se găsesc prinse în ancheta de impeachment a democraţilor, alăturându-se unei echipe uriaşe de avocaţi ai Casei Albe, oficiali de Cabinet şi personal al securităţii naţionale – mulţi dintre ei trimişi de Pentagon, CIA şi de alte părţi ale comunităţii de informaţii.

Lupta pentru impeachment sub administraţia Trump le întrece pe cele din administraţiile Nixon şi Clinton, înghiţind porţiuni mai mari ale guvernului federal. Plângerea avertizorului de integritate şi expansiunea investigativă care a rezultat fac din această anchetă mai dificil de eliminat pentru Trump şi Casa Albă, democraţii câştigând noi perspective de a descoperi detalii compromiţătoare care să-l contrazică pe preşedintele american.

Şi un preşedinte căruia îi place mereu să controleze toate aspectele politicii se regăseşte din ce în ce mai mult în imposibilitatea de a face acest lucru, rămânând doar cu opţiunea reacţiilor nervoase de pe Twitter, în timp ce câţiva emisari – precum avocatul personal Rudy Giuliani – acţionează ca o operaţiune necoordonată de răspuns rapid.

„De fiecare dată când Rudy Giuliani spune ceva la TV, el deschide o nouă cale de urmat pentru democraţi”, a spus Chris Lu, fost consilier al preşedintelui Barack Obama.

Pentru Trump şi administraţia sa, investigaţia amplă riscă să încetinească progresul făcut în anumite iniţiative politice şi să declanşeze un grad de precauţie printre jucătorii politici care ar fi putut fi în poziţia de a-l susţine pe preşedinte în 2020.

Pentru democraţi, căile din ce în ce mai numeroase de anchetă riscă să lărgească prea mult investigaţia şi să-i lase pe votanţi prea confuzi şi obosiţi ca să-şi păstreze interesul.

„Democraţii trebuie să se asigure că au un mesaj clar în legătură cu tema generală a procedurilor de suspendare”, a spus Paul Light, profesor universitar de administraţie publică la New York University şi expert în investigaţiile din Congres.

„Casa Albă şi-a dat serama că haosul este prietenul preşedintelui, alături de dezinformare, confuzie şi acuzaţii legate de diverse lucruri. Câtă vreme îşi menţin publicul nesigur în legătură cu ceea ce s-a întâmplat şi de ce contează ceea ce s-a întâmplat, sunt avantajaţi”, a spus Light.

Viteza cu care se mişcă parlamentarii democraţi - şi cu care opinia publică se schimbă – a lăsat Casa Albă în defensivă şi în dificultatea de a-i ajunge din urmă.

Unii aliaţi ai lui Trump cred că o „cameră de război” ar folosi drept centru de comandă pentru a coordona mesajele din administraţie, protejându-l în acelaşi timp pe Trump.

Oficialii Casei Albe rămân divizaţi în ceea ce priveşte necesitatea unei astel de operaţiuni centralizate pentru a coordona răspunsul politic şi de presă la procedura de impeachment. Nimeni nu poate decide cine să conducă o astfel de operaţiune sau cum ar trebui aceasta să fie structurată şi preşedintele continuă să prefere să lupte prin propriile sale comentaii publice şi postări pe Twitter.

O facţiune din Casa Albă şi din Departamentul de Justiţie crede că înfiinţarea unei operaţiuni separate în acest stadiu este o exagerare, având în vedere conţinutul sumarului discuţiei cu Ucraina şi expertiza echipei juridice în anchetele de control, a spus un consilier al Casei Albe, citat de Politico.

În schimb, campania lui truimp şi Comitetul Naţional Republican au introdus un nou mesaj, în această săptămână, care numeşte ancheta democraţilor un „puci” pe care liberalii au vrut să-l lanseze încă de când Trump a fost ales.

Comitetul a format recent o echipă de 12 persoane care să se ocupe de problema impeachmentului. În total, campania lui Trumo şi Comitetul plănuiesc să cheltuiască 10 milioane de dolari pe diferite anunţuri publicitare care să-l sprijine pe preşedinte şi să lovească în Partidul Democrat.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite