Cum a cerut ajutor pilotul american al avionului F-35 din care s-a catapultat și care a continuat să zboare 100 de kilometri

0
Publicat:

Detaliile care apar dintr-un apel telefonic de patru minute efectuat de un pilot militar către un dispecerat de urgență arată că acesta implora ajutor medical după ce s-a catapultat dintr-un avion de vânătoare F-35 și a ajuns în curtea unui locuitor din Carolina de Sud.

Avion F 35 FOTO EPA EFE
Avion F 35 FOTO EPA EFE

Locuitorul casei, din North Charleston, îi spune mai întâi dispecerului: „Avem un pilot în casă și cred că a aterizat în curtea mea și vă rog să trimiteți o ambulanță acasă".

Pilotul intră apoi în apel și spune: Doamnă, un avion militar s-a prăbușit. Eu sunt pilotul. Trebuie să pornim misiunea de salvare. Nu sunt sigur unde se află avionul. Trebuie să se fi prăbușit undeva. M-am catapultat."

Relatarea pilotului are loc în aceeași zi în care un birou federal a publicat un raport de 96 de pagini care îndeamnă Departamentul Apărării și serviciile militare să „reevalueze strategia viitoare de susținere" a modelului de avion, în condițiile în care intenționează să cheltuiască 1.700 de miliarde de dolari pentru 2.500 de avioane de luptă invizibile F-35 Lightning II.

În weekend, un avion militar în valoare de 100 de milioane de dolari a dispărut și a zburat fără pilot aproape 11 de kilometri înainte de a se prăbuși la nord de Baza comună Charleston din Carolina de Sud.

Pilotul s-a catapultat după un „incident"

Resturi ale avionului au fost localizate luni în Indiantown, Carolina de Sud, la 120 de kilometri nord de bază, după ce o defecțiune a făcut ca pilotul să se ejecteze din aeronavă și să aterizeze duminică într-o curte rezidențială, la aproximativ o milă nord de Aeroportul Internațional Charleston.

Se știu puține lucruri despre cauzele care au dus la dispariția avionului, deoarece Corpul pușcașilor marini americani nu a publicat prea multe informații despre modul în care a dispărut și s-a prăbușit „cel mai scump" avion.

Corpul pușcașilor marini a declarat că avionul zbura la o altitudine de aproximativ 1.000 de metri și că are un software de control al zborului care ar putea explica cum a continuat să zboare fără pilot, a relatat Associated Press.

„Acest lucru este conceput pentru a-i salva pe piloții noștri dacă sunt incapabili sau își pierd conștiența", a declarat Corpul Pușcașilor Marini într-o declarație. Există o anchetă în acest caz.

F-35 care s-a prăbușit în Carolina de Sud este unul dintre cele aproximativ 450 deținute de Departamentul Apărării, se arată în raport. Government Accountability Office a prezentat mai multe îngrijorări într-un nou raport publicat joi, inclusiv câteva despre costurile de întreținere ale modelului de avion.

Din cele 1.700 de miliarde de dolari pe care Departamentul Apărării intenționează să le investească în avioanele F-35, 1.300 de miliarde de dolari sunt „asociate cu operarea și întreținerea aeronavelor".

Biroul guvernamental de răspundere: Avioanele F-35 au performanțe „mult sub obiectivele programului”

Ce au descoperit? Un rezumat al raportului spune că Biroul de responsabilitate guvernamentală a constatat că avioanele au avut performanțe „mult sub obiectivele programului".

„Rata de capacitate de misiune a flotei F-35 - procentul de timp în care aeronava poate îndeplini una dintre misiunile sale însărcinate - a fost de aproximativ 55% în martie 2023... în parte din cauza provocărilor legate de întreținerea depozitului și a structurii", se arată în rezumat. De asemenea, biroul detaliază și alte preocupări legate de întreținere.

„În același timp, întreținerea la nivel organizațional a fost afectată de o serie de probleme, inclusiv de lipsa datelor tehnice și a instruirii", continuă documentul.

Biroul a ajuns la concluzia sa prin examinarea „documentației programului F-35, a analizat datele privind disponibilitatea și performanța, a vizitat două depozite F-35 și trei instalații operaționale, a efectuat un sondaj în toate cele 15 instalații F-35 și a intervievat oficiali", se arată în rezumat.

Ce recomandă aceștia? Biroul de responsabilitate guvernamentală recomandă Departamentului Apărării să lucreze la:

„Reevaluarea elementelor de susținere a F-35 pentru a determina responsabilitatea guvernului și a contractorilor și orice date tehnice necesare" și;

„luarea unor decizii finale privind modificările la susținerea F-35 pentru a aborda performanța și accesibilitatea".

Departamentul Apărării a analizat și a fost de acord cu toate recomandările, a declarat Jeff Jurgenson, un purtător de cuvânt al departamentului.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite