Noul proprietar a investit în infrastructura UNIC 180 milioane de lei
0Noul proprietar a investit până acum în infrastructura centrului comercial UNIC 180 milioane de lei. Respectivele investiţii au fost îndreptate spre amenajarea scuarului din faţa centrului comercial şi amenajarea teritoriului adiacent de pe strada Ismail. Despre aceasta Leonid Sidorov, director general, a comunicat într-un briefing de presă la IPN.
Directorul a precizat că, începând cu anul 2016, au fost implicaţi unii din cei mai importanţi arhitecţi din Europa pentru a crea conceptul şi noua imagine a Centrului Comercial UNIC. Imaginea de pe faţada principală de pe strada Ismail, care e vizibilă astăzi, corespunde cu conceptul creat de arhitecţii de la Chapman and Taylor din Germania. Şi conceptul de modernizare pe care se va merge în continuare este elaborat de arhitecţii acestei companii cu renume mondial.
S-au efectuat importante investiţii în infrastructura clădirii, investiţii care nu s-au mai făcut de 25 de ani. Cei 180 de milioane de lei au fost îndreptaţi spre amenajarea scuarului din faţa centrului comercial şi amenajarea teritoriului adiacent. Au fost demolate toate construcţiile uşor demontabile din preajmă– piaţa de flori, terasa de vară. Iar ca rezultat, această zonă din centrul capitalei a căpătat cu totul altă „faţă”, mult mai atractivă, menţionează Leonid Sidorov.
Directorul a mai spus că, din 2016 până în 2021, Magazinul Universal Central „UNIC” a achitat impozite în valoare totală de 81,2 milioane de lei, din care doar impozitul funciar a fost peste 640 mii de lei, iar chiria terenurilor a fost de 2,1 milioane de lei.
Odată cu schimbările care s-au făcut, a crescut şi numărul agenţilor economici care închiriază spaţii comerciale în cadrul centrului comercial, ceea ce generează din nou creşteri ale impozitelor achitate la stat. Astăzi, închiriază spaţii în cadrul centrului comercial 327 de companii, fiecare dintre care creează locuri de muncă şi participă la completarea bugetului ţării prin impozitele achitate.
„Cu siguranţă, odată cu implementarea planului de modernizare, vor veni noi branduri. Deja la această etapă putem anunţa despre intenţiile pe care le au în acest sens cinci branduri de renume, inclusiv urmează să fie deschis primul magazin din Republica Moldova sub brandul KOTON”, a precizat Leonid Sidorov.
În continuare, centrul comercial UNIC îşi va axa activitatea pe atragerea de noi branduri, sporirea rolului său social-economic, modernizarea infrastructurii, inclusiv pornind de la interesele locuitorilor şi oaspeţilor capitalei, schimbarea la faţă în bine a zonei de desfăşurare a activităţii. La următoarea etapă, urmează a fi investiţi adiţional peste 250 de milioane de lei. Noile investiţii vor fi îndreptate spre creşterea confortului şi amenajarea zonei, „pentru ca această să devină cel mai frumos loc de agrement şi relaxare din municipiul Chişinău, ce va fi destinat chişinăuienilor şi oaspeţilor capitalei”, a mai spus director general, Leonid Sidorov.