Fondatorul Bismobil Kitchen, acuzat că a păgubit sute de români, arestat la Chișinău

0
0

Mihail Șaran, fondatorul Bismobil Kitchen, suspectat că a înșelat sute de clienți din România și Republica Moldova, lăsându-i fără mobilă, a fost arestat pentru 20 de zile. El a fost prins de autorități pe Aeroportul Chișinău, în timp ce se pregătea să părăsească țara.

Fondatul Bismobil Kitchen, arestat la Chișinău. FOTO: Facebook.com/ Mihail Saran
Fondatul Bismobil Kitchen, arestat la Chișinău. FOTO: Facebook.com/ Mihail Saran

Mihail Șaran este anchetat după ce mai mulți moldoveni s-au plâns că au rămas fără bani și fără mobilă.

,,Până în acest moment, au fost depuse 15 plângeri din partea cetățenilor. Acum câteva zile, a fost reținut pe Aeroportul Internațional Chișinău, în timp ce intenționa să iasă din țară”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului General al Poliției din Republica Moldova, Diana Fetco. 

Fondatul Bismobil Kitchen a fost plasat în izolator, iar procurorii au înaintat ulterior demersul privind arestarea sa în instanță. Solicitat pentru mai multe informații despre dosarul penal în care figurează Mihail Șaran, procurorul general interimar al Republicii Moldova a evitat să ofere detalii, confirmând numai arestarea acestuia.

,,În acest moment, doar el este arestat în acest caz”, a declarat procurorul general interimar, Ion Munteanu, pentru ,,Adevărul”. 

Victime ar fi și în România. Compania pe care acesta o conducea ar fi lăsat fără mobilă și fără avansuri de 6.000 de euro și sute de clienți din diverse localități ale României, unde a avut deschise showroom-uri.

Prin urmare, polițiștii clujeni au demarat la începutul acestei luni o anchetă penală.

Cum ar fi acționat firma în România

Știri de Cluj a prezentat pașii urmați de Bismobil Kitchen până a ajuns să păgubească sute de clienți:  

1. Bismobil Kitchen a înființat cât mai multe firme pe care făcea contracte, peste 40 de sereleuri (toate cu același administrator – Andriana Brașoveanu). În fiecare oraș a făcut contract pe altă firmă și în felul ăsta, oamenii au fiecare contract cu altă firmă din șirul de peste 40, fiecare cu capital cât de mic posibil, de 200 de lei, în general. În caz de faliment, clienții nu prea mai au ce recupera.

2. Pentru a convinge clienții că este o firmă națională sau chiar internațională, Bismobil Kitchen a făcut 14 showroom-uri, cu bucătării realizate impecabil, în toate marile orașe din țară și câteva în străinătate.

3. Bismobil a închiriat sediile, nu le-a cumpărat, așa că în caz de faliment nu au ce vinde, dar clientul nu știa acest lucru, el vedea doar niște showroom-uri impecabil amenajate.

4. Credibilitatea în fața clientului era întărită și prin faptul că primele măsurători și proiectul de bucătărie erau făcute în mod gratuit, astfel încât omul încheia un contract doar dacă îi plăcea bucătăria.

5. Ca schema să funcționeze mai departe, Bismobil Kitchen a continuat să își facă foarte multă reclamă pe rețelele de socializare, chiar și după ce avea întârzieri la toate bucătăriile.

6. Cand oamenii au început își dea seama că sunt păcăliți și că nu mai au nicio șansă să își primească produsul, Bismobil Kitchen a început să închidă, pe rând, showroom-urile din țară. Reprezentanții firmei nu au anunțat, însă, că firma este în incapacitate de a-și onora comenzile sau de a da banii înapoi, ci declarau pe Facebook că este o relocare care face parte din strategia de dezvoltare a firmei. Între timp, deși închidea pe rând showroom-urile din țară, compania încă își făcea reclamă pe facebook, pentru a face alte contracte în magazinele rămase încă deschise. Până să le închidă pe toate, au reușit să mai convingă chiar și în perioada asta alți clienți (sunt clienți care spun că au semnat contractele în noiembrie 2022 sau chiar decembrie 2022).  În 16 decembrie 2022, deși închideau tot, încă își făceau reclamă pe Facebook.

7. Pentru credibilitate, Bismobil Kitchen a dus lucrurile și mai departe. Deși era în plin proces de închidere de magazine și avea întârzieri la sute de bucătării, în decembrie 2022 a organizat chiar și o tombolă pentru câștigarea unei bucătării gratuite și a unor electrocasnice.

8. Următorul pas a fost să închidă orice formă de comunicare cu clienții, să dezactiveze toate telefoanele, să nu mai răspundă la niciun e-mail, nici măcar nu au recepționat notificările de plată trimise de avocații clienților.

Republica Moldova


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri