Cum a ajuns cârnatul „de Plechequoi” vedeta unei „campanii publicitare lansate în întreaga Europă”: „Mulţumim prietenilor noştri români!”

0
Publicat:

De Ziua Păcălelilor, Ambasada Franţei în România anunţă că a înscris în patrimoniul gastronomic "cârnatul de Plechequoi", după înfrăţirea dintre oraşele Buzău şi Plechequoi-sur-Loire.

Fotografia postată pe pagina de Facebook a Ambasadei Franței
Fotografia postată pe pagina de Facebook a Ambasadei Franței

"Ambasada Franţei în România salută înfrăţirea între Buzău şi Plechequoi-sur-Loire, care a permis Franţei să înscrie în patrimoniul său gastronomic un nou produs de înaltă calitate, «cârnatul de Plechequoi», care este vedeta unei campanii publicitare lansate în întreaga Europă. Mulţumim prietenilor noştri români!", este anunţul publicat pe Facebook.

În Franţa, farsele sunt cunoscute sub numele de "poisson d'avril", iar această denumire datează tot din secolul al XVI-lea. Cadourile care erau oferite în aprilie erau adeseori de natură alimentară. Acea dată corespunde cu sfârşitul Postului Mare, perioadă în care consumul de carne este interzis în rândul creştinilor, iar peştele este permis în anumite ocazii. Atunci când glumele de 1 aprilie au devenit tot mai elaborate, una dintre păcălelile cele mai uzuale consta în oferirea unor "peşti falşi" (din hârtie sau alte materiale), potrivit news.ro.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite