Cum se filmează scenele erotice: dezvăluiri de pe platourile de filmare ale unor pelicule celebre

0
0
Captură video din pelicula „50 Shades of Grey”
Captură video din pelicula „50 Shades of Grey”

Actorii folosesc tot felul de trucuri în scenele de sex şi nuditate din filme, de la perne, materiale de culoarea pielii care acoperă zonele intime şi până la dubluri pentru posterior, au dezvăluit regizorii şi producătorii peliculelor „Atracţie fatală“, „Propunere indecentă“, „50 Shades of Grey“ şi „Fetele“ într-un interviu.

Nu este nicio plăcere să joci în scene erotice, spun majoritatea actorilor care au avut această „sarcină de serviciu“ în fişa postului. În jurul tău sunt multe camere şi mulţi oameni care îşi dau indicaţii, iar partenerul de pat este un străin. Ciudat şi tensionat, ar descrie actorii senzaţia de pe platoul de filmare, dar producătorii de filme nu sunt chiar de aceeaşi părere.

„Eu, personal, sunt foarte entuziasmată când filmez scene de sex, pentru că pot trece dincolo de limite, pot fi foarte, foarte reale.“, spune Sarah Treem, producătorul serialului american „The Affair“ („Aventura“), o producţie care ar putea ajunge în acest an şi în România.

Editorii publicaţiei americane „The New York Times“ au realizat un interviu cu producătorii şi scenariştii câtorva filme cu scene erotice memorabile, precum „Fetele“ („Girls“) sau „Atracţie fatală“. Desigur, din listă nu putea lipsi îndelung comentatul „Fifty Shades of Grey“, care a ajuns recent şi pe ecranele din România. „Am păstrat scenele explicite sexual la finalul săptămânii de filmări“, a dezvăluit Seamus McGarvey, directorul de imagine al peliculei „Fifty Shades of Grey“. Scenele mai violente au fost realizate digital, a mai povestit el.

fifty shades of grey foto arhiva

Imagine din pelicula „50 Shades of Grey”

Dacă vă întrebaţi cum reuşesc să mimeze actorii atât de autentic scenele de sex, aflaţă că se folosesc de diferite trucuri: pun perne între ei, folosesc elemente protetice, ciorapi şi lenjerie de corp de culoarea pielii, dar mişcările sunt adesea improvizate. „dacă sunt repetate sau gândite prea mult, totul va arăta ca o pronografie soft-core nereuşită de pe Cinemax“, spune Judd Apatow, producătorul serialului „Fetele“, difuzat şi la noi.

În filmul „Atracţie fatală“ (1987), Michael Douglas şi Glenn Close au primit şampanie şi cocteiluri Margarita pentru a se relaxa şi a scăpa de inhibiţii, a povestit Adrian Lyne, regizorul peliculei clasice, dar şi al filmului „Propunere indecentă“.

Scrieţi, repetaţi şi faceţi coregrafii sau doar porniţi camera?

Sarah Treem (producător „The Affair“): Este o diferenţă între cum sunt scrise şi cum sunt interpretate scenele de sex. Dăm indicaţii de scenă detaliate. În ziua în care filmezi aceste scene sex se schimbă multe, pentru că actorii sunt foarte sensibili. Unii dintre ei par foarte autentici.

Judd Apatow (producătorul serialului „Fetele“): Am fotografiat fiecare unghi din care poţi face sex, dar în ziua în care trebuie să filmezi, totul se duce pe apa Sâmbetei. Sunt atât de multe locuri în care poţi pune camera în timpul acestei activităţi....

Seamus McGarvey (director de imagine „Fifty Shades of Grey“): Am făcut repetiţii, iar pentru a face actorii să se simtă confortabil am fotografiat scenele de sex. iniţial, am filmat ţinând camera la distanţă. În Camera Roşie, unde lucrurile s-au încins, s-a regizat mai puţin. Uneori, foloseam o cameră video controlată cu telecomanda, astfel încât actorii să nu aibă un operator prin preajmă.

50 shades

Imagine din pelicula „50 Shades of Grey”

Adrian Lyne (regizorul peliculei „Atracţie fatală“): Trebuie să încerci să creezi un lucru acolo unde există posibilităţi. Am fost dintotdeauna de părere că sexul improvizat este mult mai distractiv decât cel planificat din dormitor. Aşa că, în „Atracţie fatală“, ştiam că scena în care actorii fac sex deasupra chiuvetei va fi amuzantă, deoarece chiuveta era plină de farfurii şi de ceşti. Dacă nu pui ceva umor în aceste scene, spectatorii vor râde de tine, fiindcă sunt tensionaţi când le privesc.

Jean-Marc Vallée (regizor Dallas Buyers Club“): Nu a existat o coregrafie, dar am stârnit lucrurile cumva. Au fost mai puţin oameni pe platoul de filmare, luminamai difuză (...). În „Dallas Buyers Club“, Matthew McConaughey a făcut o partidă în trei, într-o rulotă, cu două fete şi un prieten care îl privea, şi a fost incendiar.

Vreţi nuditate, iar apoi nu ştiţi cum să o acoperiţi?

Adrian Lyne: Aşa este cel mai bine. În „Atracţie fatală“, îmi voi aminti mereu cum Michael Douglas încearcă să o ducă în braţe spre pat, nu reuşeşte să se dezbrace de pantaloni şi râde isteric. Era dezbărcat – avea doar cămaşa pe el. La montaj, am observat un cadru în care i se vedeau testiculele. Nu o poţi observa, fiindcă este foarte, foasrte scurt cadrul. (Râde) Sper ca Michael să mă ierte că am povestit asta.

Seamus McGarvey: Actorii au fost acoperiţi. Jamie (Dornan) avea ceva cu care îşi acoperea penisul. Dakota (Johnson) avea ceva asemănător unui plasture pe deasupra zonei pubiene. Am fost într-o situaţie ciudată, la postprtoducţie când a trebuit să adăugăm păr pubian (...) Pentru posteriorul lui Dakota am avut o dublură.

Scenele de sex se filmează cu o echipă mică, dar cât de aproape vin camerele de actori şi câte duble se fac?

Seamus McGarvey: Filmam mereu scenele de sex cu două camere, pentru a nu fi nevoiţi să facă multe duble.

Adrian Lyne: În „Propunere indecentă“, scena cu Woody Harrelson şi Demi Moore a fost filmată cu zoom, pentru a surprinde fragmente fără să ne oprim. Este o greşeală să-i opreşti. De regulă, scenele de dragoste se derulează rapid, pentru că (n. r. - actorii) au o rezistenţă limitată. Dacă te gândeşti la sărut, nu poţi săruta la infinit.  

Actorii trebuie să fie excitaţi?

Jean-Marc Vallée: Nu am văzut niciodată un actor cu erecţie în toate filmele şi scenele de sex pe care le-am făcut, dar asta nu înseamnă că nu am văzut un bărbat excitat. Este foarte tehnic, dar suntem oameni, ei sunt dezbrăcaţi se se ating unul pe celălalt.

Adrian Lyne: Scenele nu ar fi reuşite dacă nu ar fi excitaţi. evident, nu există penetrare adevărată, dar amândoi protagoniştii sunt excitaţi. Trebuie să fie. Altfel, scena va fi nereuşită.

atractie fatala

„Atracţie fatală”, 1987

Îşi fac griji actorii cu privire la corpul lor?

Adrian Lyne: Da, a existat un actor îngrijorat de bărbăţia lui – fără cel mai mic motiv real de îngrijorare. Le spun: „Eşti bine, eşti grozav!“.

Jean-Marc Vallée: Mi s-a întâmplat în primul meu film feature. Actriţa principală trebuia să joace într-o scenă de sex şi cred că avea 35 de ani pe atunci. Voia neapărat să discutăm despre unghiurile de filmare şi ne-a rugat să nu o filmăm din spate, ci dintr-o parte, dar nu sânii când se aşeza pe pat. Pot să înţeleg.

Este vreodată ciudat pentru voi?

Sarah Treem: Una dintre scenele de sex din episodul 4 – în care personajul Alison nu are orgasm. Suferă, a pierdut un copil, este în formă, dar nu se poate bucura de sex şi, în cele din urmă, reuşeşte. Să ajungem în punctul acela a fost o provocare. Interpretam scenele de sex pentru regizorul episodului, Jeff Reiner. Interpretam un orgasm cu toată echip în spatele meu şi, în final, mi-a spus: „Ah, am înţeles“.

Jean-Marc Vallée: Sunt excitat, dar nu sexual. Sunt excitat ca producător de film.

Cum se filmează, de fapt, o scenă de sex la Hollywood

Viață de cuplu


Ultimele știri
Cele mai citite