Suma uriaşă pe care Google o plăteşte anual către Apple pentru a beneficia de un serviciu banal
0La prima vedere, Google şi Apple par într-o competiţie acerbă pe piaţa tech, indiferent de ce domeniu vorbim. Însă un lucru este mai important decât orice. Banii.
Google plăteşte anual câte trei miliarde de dolari către concurenta sa, pentru ca Apple să menţină motorul de căutare al companiei americane setat ca implicit pe terminalele sale, indiferent că vorbim de iPhone sau de iPad. Mai mult decât atât, suma uriaşă reprezintă cinci procente din încasările totale ale Apple, anual.
Google Search este motorul de căutare implicit al dispozitivelor Apple încă de la apariţia primului iPhone în 2007. Pe vremea aceea, exista o colaborare strânsă între cei doi giganţi din tehnologie, şi în ceea ce priveşte aplicaţia implicită de hărţi, preinstalată pe terminalele iPhone. Acest lucru s-a terminat odată cu lansarea Apple Maps, în 2012.
Mai mult de jumătate din profitul pe care Google îl face din căutările pe mobil se datorează dispozitivelor Apple. Asta înseamnă că gigantul din Mountain View nu se gândeşte să renunţe prea curând la colaborarea cu compania fondată de Steve Jobs.