Studiu HTC: Suntem dependenţi de ştiri, mobilul ne ajută, dar distribuim puţin pe reţelele sociale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit unui studiu făcut de HTC, 52% din oameni citesc zilnic ştiri şi informaţii de actualitate, dar în procent mult mai mic le distribuie şi le apreciază pe reţelele sociale. De asemenea, consumatorii încep să citească mai mult pe mobil.

Studiul efectuat în 10 ţări din lume la solicitarea HTC, lider în inovaţii de tehnologie mobilă, identifică necesitatea constantă a utilizatorilor de a accesa şi “consuma” în mod constant ştiri în porţii mici, fapt care determină o creştere a nivelului de informare în societate şi o mai bună definire a opiniilor proprii.
   
Aproape jumătate (42%) dintre cei 10.000 de consumatori care au participat la studiul HTC admit faptul că în decurs de o oră după ce se trezesc verifică ştirile, iar o treime (38%) dintre ei citesc ştiri şi cu o oră înainte de culcare.

Mai mult, consumatorii manifestă chiar o dependenţă pentru ştiri - aproape două treimi (63%) admit faptul că simt o reală nevoie să fie primii care află veşti în legătură cu subiecte de interes din toată lumea. 65% dintre respondenţi susţin că au o viziune mai amplă şi mai bine documentată asupra ştirilor şi informaţiilor de actualitate datorită faptului că au acces la surse şi perspective multiple de informare.  

Totodată, 72% dintre participanţii la studiul HTC se declară a fi bine informaţi în legătură cu evenimentele importante la nivel mondial, datorită prevalenţei de ştiri pe multiple canale de informare.

Puţini utilizatori distribuie pe reţelele sociale

Mulţi dintre consumatori citesc ştirile zilinice direct de pe telefonul mobil, având acces la informaţie rapid şi simplu, oricând şi oriunde. Accesibilitatea imediată a informaţiilor a dus astfel la o diminuare a componentei de informare prin partajarea pe platforme sociale.

Doar unul din opt utilizatori (13%) publică ştiri în social media şi numai 14% apreciază ştirile de pe reţelele de socializare. Consumatorii preferă mai degrabă să partajeze ştirile locale pe platforme sociale (30%), spre deosebire de ştirile şi informaţiile din domeniul sănătăţii (9%) sau cele despre celebrităţi (4%), considerate a fi mai uşor accesibile decât cele locale.

Viitorul ştirilor

Informaţia şi consumul de ştiri au devenit deja parte din viaţa cotidiană a consumatorilor care, astfel, fac din ce în ce mai puţin diferenţa între o ştire tradiţională şi una publicată prin intermedul platformelor social media. Dintre consumatorii cu vârsta sub 25 de ani, de exemplu, peste 45% susţin că nu mai fac această diferenţă.

Pe de altă parte, pentru consumatori, subiectul a devenit mai important decât sursa, mai mult de jumătate dintre cei intervievaţi (55%) declarând că sunt mai degrabă interesaţi de povestea relatată într-o ştire decât de provenienţa acesteia.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite