Reclamele anului 2012: Samsung şi LG au fost cei mai inspiraţi, Google a venit cu realitatea virtuală şi Microsoft cu umorul
0Reclama este sufletul comerţului şi când e vorba de reclama pe Internet aceasta fie este virală, fie este uitată. Samsung a reuşit, în 2012, să aibă cel mai bun spot video de promovare, iar LG a venit cu cea mai inspirată metodă de a demonstra capacităţile ecranelor sale.
Anul trecut, Samsung şi-a promovat terminalul Galaxy S2 printr-o comparaţie cu iPhone 4S. În 2012, sud-coreenii au revenit, dar de data aceasta au comparat smartphone-ul Galaxy S3 cu mai alungitul iPhone 5. Sub titlul „The Next Big Thing is Already Here“, compania a prezentat într-un videoclip tipologia cumpărătorilor de produse Apple şi cum se comportă aceştia. Şi după ce află de funcţiile terminalului Samsung, fanii iPhone rămân oarecum optimişti. „Vom avea şi noi aşa ceva. Poate nu de data asta, dar data viitoare sigur.“
LG este un producător recunoscut pentru ecranele pe care le livrează, iar în 2012 a venit cu un videoclip de promovare pe măsura produsului. Şase ecrane LG cu tehnologia IPS au fost aşezate pe podeaua unui lift şi au fost setate să afişeze nuanţa de alb. Apoi, după ce oamenii urcau, podeaua dispărea. Desigur, primul gând a fost s-a rupt cu adevărat, dar în fapt era doar un efect vizual creat de LG.
Google pregăteşte pentru 2014 un produs inovator. Compania vrea să creeze nişte ochelari care să aducă realitatea augmentată mai aproape împreună cu beneficiile acesteia. Videoclipul de promovare este ciudat, pentru că produsul nu este disponibil, dar dacă va respecta funcţionalităţile ilustrate în reclamă, va fi un gadget de încercat. E-mailurile vor putea fi citite la o simplă privire, la fel vor veni şi informaţiile meteo şi cam tot ce ai de reţinut.
Tot în 2012, Samsung a împrospătat produsul Note cu Galaxy Note 2. Acesta este un smartphone combinat cu o tabletă şi are un ecran de 5,5 inci. Videoclipul de promovare care a circulat în Statele Unite ale Americii îl înfăţişează pe LeBron James, un jucător nord-american de baschet. Phablet-ul este prezentat pe parcursul activităţilor lui LeBron dintr-o zi obişnuită, atât ca telefon, cât şi ca dispozitiv pentru divertisment.
Microsoft a debutat anul acesta pe piaţa producătorilor de hardware cu tableta Surface. Aceasta este un produs care reflectă întru totul viziunea companiei, de la marginile drepte până la folosirea magneziului în construcţia acestuia. Chiar dacă vânzările nu reflectă acest lucru, produsul este unul premium, la fel şi videoclipul de promovare.
Smartphone-ul anului pentru LG este Optimus G care, într-o formă puţin schimbată, a ajuns să fie şi Nexus 4. În octombrie, a fost lansat un material de promovare pentru telefon de aproximativ patru minute. Videoclipul este o simfonie de gesturi, culori, simboluri şi muzică. Şi fiecare funcţie majoră a terminalului este prezentată într-un anume fel, într-un alt decor.
Tot de la Samsung vine reclama pentru tableta Note 10.1 care s-a remarcat prin faptul că poate rula două aplicaţii în acelaşi timp. Dar Note 10.1 mai are şi diverse instrumente prin care sarcinile pot fi uşurate, fie că e vorba de învăţat, fie că e cazul cuiva care vrea să creeze ceva artistic.
Topul reclamelor anului 2012 se încheie cu una la un browser. La Internet Explorer 10 mai exact, cel mai nou navigator livrat de Microsoft împreună cu Windows 8. În aproape două minute, personajul principal din videoclipul de prezentare este omul care a urât din totdeauna browser-ul, cel care nu l-a luat niciodată în calcul că ar fi util. Dar cu umor şi autoironie, Microsoft reuşeşte să-i schimbe opinia în privinţa Internet Explorer 10.