LinkedIn a fost dată în judecată pentru folosirea mesajelor private ale utilizatorilor în antrenarea inteligenței artificiale
0LinkedIn, platforma deţinută de Microsoft și axată pe mediul de afaceri, a fost dată în judecată de clienții Premium, care acuză că au fost folosite mesaje private pentru antrenarea inteligenței artificiale (AI).

Utilizatorii susţin că mesajele lor private au fost dezvăluite către terţi fără permisiune, pentru a antrena modele generative de AI, relatează Reuters.
Potrivit unui proces colectiv propus, marţi seara, în numele a milioane de utilizatori Premium LinkedIn, platforma ar fi introdus discret, în august 2024, o setare de confidenţialitate care permitea utilizatorilor să activeze sau să dezactiveze partajarea datelor personale.
Reclamanţii afirmă că, ulterior, LinkedIn şi-a actualizat în mod subtil politica de confidenţialitate, pe 18 septembrie 2024, menţionând că datele ar putea fi utilizate pentru a antrena modele AI, şi că, într-o secţiune de întrebări frecvente, se preciza că renunţarea la această opţiune „nu afectează antrenamentele care au avut deja loc”.
Reclamanţii consideră că această acţiune indică faptul că LinkedIn era „pe deplin conştientă” de faptul că a încălcat confidenţialitatea utilizatorilor. De asemenea, aceştia acuză platforma că a încălcat promisiunea de a folosi datele personale exclusiv pentru susţinerea şi îmbunătăţirea platformei, încercând să minimizeze criticile publice şi consecinţele legale.
Procesul a fost intentat în instanţa federală din San Jose, California, în numele utilizatorilor Premium LinkedIn care au trimis sau primit mesaje InMail şi ale căror informaţii private au fost dezvăluite înainte de 18 septembrie către terţi pentru antrenarea modelelor AI.
Acţiunea colectivă solicită daune nespecificate pentru încălcarea contractului şi a legislaţiei privind competiţia neloială din California, precum şi despăgubiri de 1.000 de dolari per persoană pentru încălcarea legii federale privind comunicaţiile stocate (Stored Communications Act).