Firefox crede că ştie mai bine decât tine ce site-uri vrei să vizitezi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe vremea când Internet Explorer era cel mai detestat browser, a apărut Firefox ca o salvare. Acum, acelaşi browser vrea să te „înveţe“ să navighezi mai bine.

Mozilla a creat Context Graph prin care Firefox ar trebui să „intuiască“ unde vrei să navighezi mai departe. Este ceea ce Google, Facebook, Apple şi Microsoft încearcă să facă prin platforme de inteligenţă artificială. Scopul sistemului Mozilla este să asigure utilizatorilor recomandări de site-uri pe care să le acceseze, în funcţie de ceea ce au deschis în momentul respectiv. Ideea este similară site-ului StumbleUpon, foarte popular în urmă cu câţiva ani.

Ceea ce Firefox încearcă acum este să contextualizeze preferinţele tale pentru a prezice următorul pas. De asemenea, funcţia de căutare a Firefox va furniza o serie de informaţii relevante, în această categorie intrând comportamentul tău precedent în browser şi localizarea, pentru a-ţi oferi sugestii potrivite intereselor tale. Context Graph e în teste, iar compania vrea să-şi asigure utilizatorii că nu reprezintă o ameninţare pentru controlul sau intimitatea lor.

„De exemplu, dacă înveţi cum să faci ceva nou, cum ar fi să repari o bicicletă, butonul de forward ar trebui să te ajute să înveţi cum să faci asta, bazându-te pe experienţele oamenilor care au trecut prin acelaşi lucru“, a explicat filosofia funcţionalitătii vicepreşedintele Mozilla. Iar prin Activity Stream poţi vedea cum funcţionează Context Graph, dacă ar fi implementat la scară mare. Cei de la Mozilla admit că nu ştiu dacă Context Graph va fi bine primită, dar ideea e interesantă şi e cu un pas înaintea Google Chrome.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite