Black Friday 2013: Ce vor magazinele anul acesta? QuickMobile: „Accesoriile vor fi cele mai importante”
0Black Friday 2013 va avea loc pe 29 noiembrie, moment în care magazinele online şi offline vor oferi reduceri semnificative. adevarul.ro dedică o secţiune specială acestui eveniment şi începem o serie de discuţii scurte cu reprezentanţii magazinelor online, care-şi prezintă strategia lor de Black Friday.
Andrei Orha, director de marketing la magazinul online şi offline QuickMobile a fost primul care să răspundă la întrebările adevarul.ro privind Black Friday.
Ce încercăm să aflăm? Vrem să întrezărim tendinţele de anul acesta, să aflăm ce înseamnă pentru un magazin online pregătirea de Black Friday şi dacă e un moment profitabil sau unul în care să interacţonezi mai mult cu clientul.
QuickMobile e un magazin fondat la Baia Mare, care a ajuns la 40 de magazine, o platformă online şi 120 de angajaţi. Magazinul vinde peste 500 de tipuri de telefoane mobile, tablete şi importă mărci cum ar fi cele sub brandurile Ferrari, Mini Cooper, Lamborghini, Motorhead sau Red Bull.
Care au fost cele mai vândute produse în 2012 de Black Friday?
Cel mai vândut telefon de Black Friday 2012 a fost HTC Rhyme Gold, dar cel mai important factor determinant în luarea deciziei a fost reducerea. Astfel, toate produsele cu reduceri mari au ajuns la epuizarea stocului.
Ce strategie de Black Friday există anul acesta?
Anul acesta am făcut investiţii considerabile în servere noi, pentru a asigura funcţionarea optimă a site-ului pe toată durata evenimentului. Planul de marketing este făcut în jurul nevoilor clienţilor şi se materializează în reduceri de până la 99%, fiind cea mai mare reducere din istoria Black Friday.
Care sunt produsele către care se concentrează din ce în ce mai mult clienţii şi care ar putea fi vedetele zilei acesteia?
Românii au început să conştientizeze importanţa accesoriilor şi a faptului că accesoriile reflectă cel mai bine personalitatea lor. Astfel, de Black Friday 2013 considerăm că vedetele vor fi accesoriile de brand, de imagine, care în mod normal sunt mai greu accesibile. De Black Friday 2013 toţi românii vor avea ocazia de a-şi achiziţiona accesoriile dorite diin branduri fashion renumite.
Cât au însemnat cumpărături online şi cât offline de Black Friday?
Magazinele fizice au avut un succes proporţional, luând în considerare dorinţa clienţilor de a profita de oferte. Magazinul online a avut totuşi mai multe avantaje. Magazinul online a avut în 2012 de Black Friday mii de vizitatori concomitent pe site, un lucru pe care magazinele fizice nu şi-l permit.
Cum vă pregătiţi tehnic vorbind pentru întâmpinarea unui trafic foarte mare în acea perioadă?
Am extins foarte mult reţeaua de servere. Avem pregătite în stand-by servere adiţionale în cazul în care va fi nevoie.
Care este efortul financiar prealabil Black Friday pentru ridicarea stocurilor?
QuickMobile are cel mai mare stoc dintre toate magazinele online din România, de peste un milion de euro în orice moment, iar pentru Black Friday vom avea un stoc de aproximativ 1,5 milioane de euro.
Dintre produsele lansate în ultimele două luni vor exista în oferte?
Peste 90% din produsele din oferte vor fi reduse de Black Friday, implicit şi o parte dintre produsele lansate în ultima perioadă.
Cu cât timp înainte de Black Friday aţi început pregătirile şi care este filosofia voastră de anul acesta?
Pregătirile au început încă din 2012, când am analizat toate elementele legate de Black Friday. După analiză, toate departamentele implicate au suferit modificări pentru optimizarea performanţei. Am testat şi stabilit şi alte modificări, care vor avea rol important de Black Friday 2013.
Aduce Black Friday profit, în ciuda reducerilor?
Black Friday reprezintă mai presus de profit o oportunitate de a interacţiona cu un număr foarte mare de clienţi. Obiectivele principale sunt acelea de a oferi clienţilor existenţi oportunitatea de a profita de Black Friday la magazinul lor preferat, de anu fi nevoiţi să facă compromisuri, iar pe de altă parte de a oferi posibililor clienţi şansa de a testa experienţa QuickMobile.
Cum se continuă Black Friday pentru întâmpinarea sărbătorilor de iarnă?
Black Friday are o tematică diferită faţă de sărbătorile de iarnă şi tocmai de aceea avem pregătite campanii diferite. Black Friday este un eveniment dedicat strict reducerilor, în timp ce sărbătorile de iarnă au o tematică orientată mai mult spre familie şi prieteni. Până şi motivul cumpărăturilor este diferit, în cazul sărbătorilor motivul predominant este de a cumpăra ceva special pentru cineva drag şi nu pentru noi înşine.
Anticipaţi anumite trenduri pentru cumpărăturile de sărbători?
Anticipăm că trendul va fi îndreptat spre accesoriile de lux şi accesoriile din branduri renumite pentru categoria de vârstă mai tânără şi alte categorii demografice, în timp ce alte categorii vor fi axate pe utilitatea strictă a produselor - ei se vor orienta spre o ofertă specială pe care o avem pregătită în luna decembrie, dedicată 100% clienţilor care caută utilitate şi eficienţă.