Cercetătorii japonezi lucrează la un vaccin care ar putea elimina celulele asociate îmbătrânirii

vaccin

O echipă de cercetători japonezi a anunţat că a realizat un vaccin care luptă împotriva îmbătrânirii. Vaccinul face organismul să producă anticorpi care se ataşează de celulele senescente, eliminate apoi de celulele albe care aderă la anticorpi.

Echipa de cercetători, care-l include pe profesorul dr. Toru Minamino de la Juntendo University,a confirmat că la şoarecii cărora li s-a administrat vaccinul s-au observat scăderea numărului de celule zombi, cunoscute în medicină drept celule senescente, şi ale zonelor afectate de rigidizare arterială. „Ne putem aştepta (ca vaccinul) să fie aplicat în tratamentul rigidizării arteriale, diabetului şi altor boli ale bătrâneţii”, a declarat Minamino, conform The Japan Times, citat de HotNews.ro

Rezultatele echipei de cercetători au fost publicate vineri în versiunea online a revistei Nature Aging.

Termenul de celule senescente le descrie pe acelea care au încetat să se mai dividă, dar nu mor. Ele afectează celulele învecinate eliberând chimicale care provoacă inflamaţie.

Când echipa a administrat vaccinul şoarecilor cu rigidizare arterială, multe din celulele senescente acumulate au fost eliminate şi zonele afectate s-au restrâns. Administrat şoarecilor în vârstă, a încetinit progresul îmbătrânirii în comparaţie cu cei nevaccinaţi.

Multe din medicamentele existente pentru eliminarea celulelor senescente sunt utilizate în tratamentul cancerului şi pot provoca efecte secundare negative. Echipa a declarat că efectele secundare ale noului vaccin sunt mai puţine, în timp ce eficacitatea lui durează mai mult.