Cum au crescut brandurile de lux preţurile cu 60% pentru „reputaţie”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pantofii designerului Christian Louboutin au ajuns la cote impresionante în ultimii ani FOTO Reuters
Pantofii designerului Christian Louboutin au ajuns la cote impresionante în ultimii ani FOTO Reuters

În 13 ani, preţul unei genţi Hermès Kelly a sărit de la 4.800 de dolari la 7.600. Iar în 10 ani, pantofii preferaţi de celebrul personaj Carrie Bradshaw, respectiv Manolo Blahnik, au sărit de la 485 la 755 de dolari. Cotidianul britanic „Daily Mail” explică fenomenul scumpirilor de lux.

Costul bunurilor de lux a crescut cu 60% în ultimul deceniu, potrivit Biroului de Statistică din Statele Unite ale Americii. Şi chiar dacă oamenii din industrie dau vina pe preţurile materialelor brute folosite, precum pielea de crocodil, sunt mulţi cei care susţin că designerii măresc preţurile pentru „a creşte şarmul brandului”.

Potrivit site-ului Business of Fashion, casa de modă Burberry se numără printre cele care au folosit această tactică, inclusiv în acest an, pentru a atrage clienţi noi şi bogaţi, interesaţi de produse exclusiviste.

Pentru unele branduri, faptul că trebuie să reducă preţurile la fiecare final de sezon este un motiv puternic pentru a le scumpi mai mult. „Brandurile de desginer trebuie să declare perioadă de reduceri în mod repetat, ceea ce forţează scumpirile artificiale”, explică Matthew Walker, directorul executiv al brandului Creatures of the Wind.

În timp ce anumite branduri de lux, precum Hermes şi Louis Vuitton, nu reduceri de niciun fel, indiferent de perioadă, Prada, Alexander Wang, Isabel Marant şi chiar şi Celine vor marca finalul sezonului cu preţuri speciale, pentru a goli stocurile. „Cea mai mare temere a unui brand este reducerea de preţ”, a spus Robert Burke, consultant în retail.

magazin hermes getty

Cumpărătorii avizi ştiu că la trei luni după lansarea unei colecţii în magazine, retailerii vor oferi reduceri de până la 70%. Astfel, pantofi mult doriţi şi deseori inaccesibili, la preţul original de 1.400 dolari, vor ajunge la preţul rezonabil de 300 de dolari. „Cei care vor să fie pe culmile modei vor cumăra piesele înainte de sezon, la preţul întreg, dar sunt mulţi cei care aşteaptă reducerile”, a spus jurnalista Ellen Ruppel Shell, autoare a volumului „Cheap: The High Cost of Discount Culture”.

„Creşterea ridicată a preţurilor produselor de designeri poate fi atribuită şi faptului că există mult mai mulţi oameni care îşi permit asemenea costuri”, scrie „The Daily Mail”.

Numărul oamenilor cu venituri peste medie din toată lumea a crescut cu 9,2 procente în 2012, până la 12 milioane de oameni, potrivit cotidianului britanic.

Cei mai mulţi dintre aceştia trăiesc în nordul Americii, dar şi cei din regiunea asiatică sunt un segment important.

„Aceştia sunt oamenii care şi-au îmbrăcat avioanele private în piele Hermès. Cât timp va
exista cerere, brandurile vor continua să crească preţurile”, a spus Burke.

Spre exemplul, site-ul Net-a-Porter, unul dintre locurile care comercializează online piese de lux, are peste 100 de perechi de pantofi care depăşesc 1.000 de dolari perechea şi două perechi, semnate de Christian Louboutin, care depăşesc 6.000 de dolari.

„Întrebarea este cât de mult poate să ridice preţurile”, spune Robert Burke.
Magazin

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite